منو

رفع نگرانی با شناسایی و ساماندهی هفت نقطه سیل‌ خیز در رفسنجان

فرماندار رفسنجان در جریان بازدید از منطقه سیلزده کوثرریز که  بیشترین خسارت را به خود دیده بود و سیلاب، تخریب 50 خانه را در پی داشت گفت:  با شناسایی هفت نقطه حادثه خیز و سیلابی در شهرستان  تدابیر لازم در زمینه های مهار و مقابله این حادثه اندیشیده شده و در این نقاط طرح های آبخیزداری اجرا خواهد شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده کوثر ریز گفت: سیل مردادماه سال قبل خسارت‌های هنگفتی به جاده‌ها، تاسیسات، پل‌ها، کانال‌های انتقال آب، اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی رفسنجان وارد کرد و مسئولان را بر این واداشت تا تدابیر لازم در مهار سیلاب های احتمالی آینده بیندیشند.

وی افزود: به عقیده کارشناسان اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند ضمن کاهش مخاطرات سیلاب، هم جلوی فرسایش سطحی خاک را بگیرد و هم زمینه ساز ذخیره آب باشد لذا طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی توسط دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنحان در هفت نقطه سیل خیز شهرستان انجام و قرار است در این نقاط از جمله ارتفاعات داوران، احمدآباد دئفه، سرچشمه و غیره طرح های آبخیزداری مانند پخش سیلاب و گوراب اجرا گردد.

رضایی بیان کرد: برای اجرای طرح های مطالعاتی آبخیزداری در شهرستان بالای 500 میلیارد تومان هزینه و اعتبار نیاز است که در این زمینه حمایت های بخش دولتی و خصوصی را می طلبیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه در سیل سال گذشته تا کنون 350 خانه در شهرستان که از ناحیه سیل آسیب دیدند  نیاز به تعمیر داشتند، با کمک بنیاد مسکن تعمیر شدند خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی یکساله بعد از سیل،  93 منزل روستایی  و 11 واحد مسکونی در شهر احداث شد.

رضایی گفت: به تمامی منازل احداثی که بر اثر وقوع سیلاب تخریب شدند و غیرقابل سکونت بودند 200 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 100 میلیون تومان وام بلاعوض تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از منازل احداث و در اختیار سیلزدگان قرار گرفته شده و مابقی منازل هم تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

در این بازدید فرماندار از خانه های تکمیلی هم بازدید کرد که صاحبان آن ها ضمن بیان مشکلاتی که به واسطه سیل بر آن ها عارض شده بود از حمایت های بی دریغ مسئولان و همدردی آن ها با سیلزدگان هم قدردانی کردند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.