منو

استاندار کرمان:تعهدات بانک‌ها در حوزه اشتغال قابل قبول نیست

استاندار کرمان گفت: امسال نرخ اشتغال در استان می‌توانست بهتر باشد اما با محدودیت‌هایی که در حوزه بانکی مواجه بودیم، این موضوع تحت الشعاع قرار گرفت.

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در استان کرمان حضور پررنگی دارد، افزود: شستا در شرکت‌های بزرگ استان نقش مهمی دارد، همچنین در دیگر شرکت‌های استان سهامدار عمده آن شستا است.
وی بیان داشت: ظرفیت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان همانند لاستیک بارز وجود دارد که موجب صرفه‌جویی زیادی در کشور شده است، لذا باید کمک کرد سرمایه‌گذاری بیشتری در استان انجام شود.
فداکار تصریح کرد: امسال نرخ اشتغال در استان می‌توانست بهتر باشد اما با محدودیت‌هایی که در حوزه بانکی مواجه بودیم، این موضوع تحت الشعاع قرار گرفت.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه به دنبال دستگاه‌های حمایتی برای ایجاد اشتغال هستیم، خاطرنشان کرد: تعهدات بانک‌ها انجام نشده است از طرف دیگر مشتری خوب بانک‌ها همین شرکت‌های بزرگ هستند، پس باید فضا باز و سرمایه در گردش شرکت‌ها فراهم شود.‌
امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال استان برنامه‌ها و فعالیت‌های کاربردی انجام شده است، افزود: مهارت و بیکاری فارغ التحصیلان دو چالش مهم و محوری استان است که در این زمینه دو راهکار مطرح و کمیته مهارت آفرینی تشکیل شد؛ پویش اشتغال در کرمان برای دانشجویان نیز اجرایی شد، همچنین ۴۰ واحد درسی تخصصی در دانشگاه‌ها در حوزه صنعت اضافه می‌شود.
محمدرضا مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این جلسه گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱ کاهش داشته و از حدود ۱۱ درصد به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است، همچنین تعهد اشتغال ۱۱۲ درصد انجام شده که به همین دلیل از استاندار کرمان تقدیر شد.
وی با بیان این مطلب که ارزوئیه، بم و زرند بیشترین تعهد اشتغال را در استان داشته‌اند، اظهار داشت: استان کرمان در رتبه ۸ کشور در زمینه ثبت اشتغال قرار دارد.
مصباح بیان داشت: تعداد مراکز کارآفرینی در استان رشد قابل توجهی در سال ۱۴۰۱ داشته و هم اکنون دارای ۱۷ مرکز کارآفرینی هستیم که معادل ۱۱۲ درصد رشد داشته‌ایم.
کاهش نرخ فارغ التحصیلان بیکار باید در اولویت اشتغال قرار گیرد
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر، سرفصل پیگیری امسال، فارغ التحصیلان بیکار است به عبارت دیگر شاخص ارزیابی سال جاری کاهش نرخ فارغ التحصیلان بیکار است.
محمود کریمی بیرانوند در این جلسه ضمن تشکر از استاندار کرمان بابت تلاش‌های خوب ایشان در سال ۱۴۰۱ جهت اشتغالزایی افزود: بازار کار استان در سال گذشته حال خوبی داشته و از وضعیت بحرانی اشتغال خارج شده است.
وی میزان ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال در سال گذشته و آمار افراد بیمه شده‌ را نشان دهنده عملکرد خوب استان دانست و افزود: تقاضا می‌شود امسال نیز همانند سال گذشته و بلکه بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌ها انجام شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه رصد اشتغال کشور به منظور سه هدف طراحی شده، افزود: این سه هدف شفافیت، نظارت و سیاست‌گذاری است که در این میان سیاست گذاری بسیار مهم است چراکه می توان به عقب برگشت، عملکرد خود را در گذشته مشاهده کرد و بر این اساس سیاست گذاری‌های بعدی انجام شود.
وی تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرفصل پیگیری امسال، فارغ التحصیلان بیکار است به عبارت دیگر شاخص ارزیابی سال جاری کاهش نرخ فارغ التحصیلان بیکار است.
کریمی بیرانوند با بیان این مطلب که جلسات کارگروه اشتغال استان باید منظم و با حضور حداکثری استاندار برگزار شود، ابراز داشت: در زمینه کانون کارآفرینان برتر که بخشنامه آن ابلاغ شده است، هیئت امنای استانی آن باید بازوی استاندار باشند.
وی اضافه کرد: جنس کارگروه‌های اشتغال امسال باید با محتوای آموزشی و فرهنگی باشد لذا دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی باید در کنار دستگاه‌های اقتصادی فعالیت کنند و در جلسات اشتغال به ارائه گزارش بپردازند.
وی افزود: سامانه جستجوی شغل نیز راه اندازی شده است که امیدوار هستیم بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.