منو

داریوش ارجمند: چتر هنر گسترده‌ترین دستاورد انسان است

پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: انسان در طول تاریخ پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب را کسب کرد تا با این پنج پدیده، جهان خودش را معنی ببخشد اما چتر هنر گسترده‌تر از همه این دستاوردها است.

۰۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در دورهمی کانون های هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: تداوم، شیفتگی، عشق و صبر لازمه و ضرورت هنر است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فرصت های بیشتری برای جوانان است که به این مقولات بپردازند و صدماتی هم مانند دوربودن از امکانات، شناخت و یادگیری وجود دارد افزود: هنر و بازیگری چیزی نیست که با یک یا دو کار نتیجه بخش باشد بازیگر باید چند خصیصه داشته باشد که اولین آن عشق است اگر به این حرفه عشق ندارید آن را رها کنید.

استاد ارجمند با اشاره به اینکه لازمه و ضرورت هنر تداوم، شیفتگی، عشق و صبر است ادامه داد:انسان در طول تاریخ پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب را کسب کرد تا با این پنج پدیده، جهان خودش را معنی ببخشد لذا چتر هنر گسترده تر از همه این دستاوردهاست.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هنر باید بیانگر هنر، وضعیت و فلسفه وجود، چرایی و چگونگی ما باشد اینکه چرا به وجود آمدیم و چگونه باید در این جهان باشیم همه این چهار پدیده برای حقانیت حرفشان به سراغ هنر می آیند.

وی هنر را یک روند بدون توقف رو به جلو دانست و افزود: بازیگری تغییر جایگاه انسان از خودش به انسان دیگری و سرنوشت تعیین نشده ای در نمایش نامه است.

ارجمند گفت: وظیفه کسی که سمت فیلمسازی و بازیگری می رود این است که دنیا و تاریخ را بشناسد و ما تاریخ علم، جغرافیا، وقایع، روانشناسی، هنر، جنایت، جرم و سیاسی داریم که انسان زاده همه این تاریخ ها است.

وی خاطرنشان کرد: انسان کارهایی که انجام می دهد تحت تاثیر روان شناسی است یعنی هر عملی انجام می دهد تحت تاثیر جمعیت است نفوذ به روان انسانی کار دشواری است اما در طول تاریخ هنر نمایش این کار را کرده است.

در این مراسم کانون های تئاتر و موسیقی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در حضور این پیشکسوت سینما و تلویزیون به اجرای تئاتر پرداختند.

این دورهمی با حضور حسین رضایی فرماندار رفسنجان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولین و هنرمندان سینما و تئاتر شهرستان در سالن شهید پرتوی دانشگاه برگزار شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.