منو

باحضور سردار زهرایی صورت گرفت؛ طرح آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان

صبح امروز یکشنبه با حضور سردار زهرایی رییس بسیج سازندگی کشور طرح جهادی آبرسانی به روستای کبوترخان و حومه رفسنجان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

۱۲ آذر ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، سردار محمد زهرایی در این آیین اظهار کرد: اهتمام دولت بر این است که ده هزار روستای دارای تنش آبی را با کمک بسیج سازندگی و وزارت نیرو شناسایی و آبرسانی به اهالی این مناطق را انجام دهد و نهضت آبرسانی به مناطق مختلف کشور ادامه دارد تا زمانی که دیگر روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب اشامیدنی نداشته باشیم.

وی افزود: این قرارداد بین این دو ارگان در اردیبهشت سال گذشته منعقد شد و تا کنون هم ۳ هزار روستا در کشور از تنش آبی نجات داده شد و به آب آشامیدنی پایدار وصل شدند.

سردار زهرایی بیان کرد: اکنون هم که در استان شهید پرور کرمان که افتخار جهان اسلام است به دلیل وجود ابرمرد میدان مقاومت پروژه آبرسانی به دهستان کبوترخان و حومه رفسنجان با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال انجام شده و بیش از ۵ هزار نفر از این نعمت بهره مند می شوند.

استاندار کرمان هم در این آیین بیان کرد: سپاه ظرفیت به تمام معنایی است که با کمک شرکت آب و فاضلاب نقش جهادی را در راستای آبرسانی به نقاط محروم ایفا می کند.

محمد مهدی فداکار ادامه داد: از سال قبل تا کنون در این راستا بیش از ۶۷۰ روستا در استان کرمان در حال آبرسانی است و تا سال آینده این پروژه به اتمام می رسد و در فاز دوم هم قرار است هزار و ۵۰۰ روستا به این طرح اضافه شوند.

 مهندس حسین رضایی فرماندار شهرستان در تشریح مشخصات این طرح اظهار داشت: در این طرح دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده و علاوه بر اجرای خطوط برق، ۳۰ کیلومتر خط لوله با سایزهای ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی اتیلن هم اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح ۳۱ باب حوضچه هم احداث شده خاطرنشان کرد: جمعیت بالغ بر هزار و ۳۸۲ خانوار در قالب    ۵ هزار و ۱۳۶ نفر از این نعمت برخوردار می شوند.

عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: امروز جزو افتخارات است که آبرسانی در قالب طرح محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست.

وی ادامه داد:  در فاز نخست ۶۶۹ روستادر حال اجراست و تعداد این روستاها به بالای ۸۰۰ روستا در کل استان کرمان خواهد رسید و تلاش داریم مردم از نعمت آب بهره مند شوند.

وی افزود: اعتبار اجرای طرح آبرسانی به این روستاها هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۶۷۳ میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان رفسنجان در حال اجراست و البته ۵۸ درصد اجرای این طرح توسط سپاه ثارالله انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار داشت: در اجرای این طرح تا کنون ۱۵۰ روستا در استان کرمان به آب آشامیدنی پایدار متصل شده که ۱۸۰ هزار نفر از این نعمت بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته با حضور سردار زهرایی در عنبرآباد با افتتاح طرح آبرسانی بالای ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت از این نعمت برخوردار شدند.

 عبدیان گفت: فاز دوم طرح آبرسانی به کمک بسیج سازندگی و وزارت نیرو نیز قرار است برای بیش از هزار و ۵۰۰ روستا در استان با اعتبار پیش بینی شده ۱۴ هزار میلیارد تومان اجرایی شود.

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان هم اظهار کرد: رفع تنش آبی یکی از مهمترین اولویت های استان کرمان است.
وی افزود: در استان کرمان با تاسی از روحیه جهادی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شناسایی روستاهای دارای تنش آبی در دستور کار سپاه قرار گرفته است و در این راستا قرارگاه مرد میدان را تشکیل دادیم.

سردار نظری بیان کرد: تا کنون در این طرح هزار و ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان شناسایی شده و با اجرای طرح آبرسانی به آب آشامیدنی پایدار وصل خواهند شد.

وی گفت: به غیر از حمایت های بسیج سازندگی در جهت اجرای طرح آبرسانی به روستاهای مشکل دار حوزه آب در کشور؛ به کمک گروه های جهادی بسیج، سپاه و خیرین ۴۹۷ روستا هم تنش آبی شناسایی و رفع شده و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این طرح از آب بهره مند شدند.

در ادامه  سردار زهرایی با هییت همراه در منزل فاطمه احمدی مادر شهید عباس حسنی در کبوترخان حضور یافت و از صبوری این مادر قدردانی کرد و آب آشامیدنی در این خانه افتتاح شد.شهید عباس حسنی متولد ۱۳۴۴ است که در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاز شیمیایی شد و در سال ۷۳ به شهادت رسید.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.