منو

۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل در کشور با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی در ریاست جمهوری راه اندازی شد و در آن مشکلات نقدینگی، مدیریتی، حقوقی، بازار و ... بررسی و ۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

۲۲ دی ۱۴۰۲

به گزاش ایستار،سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در  آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک که با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، رضایی فرماندار رفسنجان و مسیولین استانی و کشوری در کشکوییه رفسنجان برگزار شد  اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کارش به مسایل مهم آب و اشتغالزایی پرداخته به طوری که در زمینه آب، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی یعنی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و فارس در حال اجرا دارد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.
وی افزود: اگر چه این آب به مصارف صنعتی و کشاورزی تعریف شده اما با توجه به نامگذاری سال های اخیر مقام معظم رهبری که تاکید به تولید دارند لذا تولید کلیدواژه حل بسیاری از مشکلات است.
دکتر حسینی اظهار کرد: با تولید، درآمد خانوارها هم افزایش میابد و معیشت خانوارها بهبود میابد  لذا دولتی سیزدهم از ابتدای کار، واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی را در حوزه ریاست جمهوری ایجاد کرده و تا کنون بیش از شش هزار واحد تولیدی راکد و‌نیمه تعطیل در کارگروه های متعدد مورد بررسی  مسایلی در زمینه نقدینگی، حقوقی،مدیریتی، بازار و غیره قرار گرفتند و مجددا به چرخه تولید برگشتند.
وی با اشاره به اینکه دولت بر خصوصی سازی سالم و درست تاکید دارد صریح کرد: متاسفانه در گذشته دیدیم که عده ای با رانت و با استفاده از موقعیت؛ برخی کارخانه های بزرگ و مراکز عظیم را تعطیل کردند و تجهیزات را در راستای تغییرکاربری فروختند و سرمایه را در کارهای زودبازده به کار گرفتند اما اکنون دولت فعلی بر خصوصی سازی سالم و درست تاکید دارد و البته حمایت، نظارت و هدایت را دارد تا اشتغال و درآمدزایی تحقق یابد و معیشت خانواده ها بهبود یابد.
حسینی ادامه داد: پروژه های زیادی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی در حال تکمیل شدن هستند به طوری که ۴۸ پروژه پیشران‌ و عظیم با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در حوزه گاز، پتروشیمی، نفت و غیره در صنایع و معادن سرمایه گذاری شدند و قطعا جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی مهم هستند.
وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در اجرای پروژه ها سرمایه گذاری کنند و در مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور بسته های سرمایه گذاری معلوم و تعریف شده و این کار شروع شده و مردم می توانند در حوزه های خدماتی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و غیره سرمایه گذاری کنند که البته متاسفانه ۱۵ درصد در این مسیر سرمایه گذاری کردند.

دکتر حسینی گفت: تاکید ایت الله رییسی هم تسریع در این روند و رسیدن به نتایج مطلوب اشتغال و درآمد برای خانواده هاست و ضمن اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، تاکید شده که مدارس و دانشگاه ها نیروی ماهر تربیت کنند.

کارخانه تولید کاشی و سرامیک در مساحت ۱۲ هکتار و با اعتبار پیشنهادی ۱۵ هزار میلیارد ریال در کشکوییه در بازه زمانی دو سال آینده راه اندازی خواهد شد و در فاز نخست ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نوزده =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.