منو

به مناسبت دهه فجر؛ آثار هنری شهرداری رفسنجان رونمایی شد

در ششمین روز از دهه فجر سه اثر تولیدی معاونت هنری شهرداری رفسنجان؛ قطعه موسیقی «امضای انقلاب»، قطعه موسیقی «سرو» و کتاب سقای گردان ۴۱۸| خاطرات شهید عطایی رونمایی شد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، شامگاه ۱۷ بهمن ماه آیین رونمایی از آثار تولیدی معاونت هنری شهرداری رفسنجان؛ قطعه موسیقی «امضای انقلاب» ، قطعه موسیقی «سرو» و کتاب سقای گردان ۴۱۸ | خاطرات شهید عطایی در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستار برگزار شد.

در ابتدای این آیین دکتر سید عباس حسینی معاونت هنری شهرداری رفسنجان ضمن تبریک یوم الله دهه مبارک فجر اذعان کرد: دو قطعه موسیقی امضای انقلاب , قطعه موسیقی سرو و  کتاب سقای گردان ۴۱۸ | خاطرات شهید عطایی در این معاونت تولید شد و دو اثر موسیقی دیگر و ۱۴ عنوان کتاب در حوزه های مختلف هنری در دست آماده سازی است.

وی افزود: کتاب شهید عطایی حاوی خاطرات این شهید در دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلایی پنج به فیض شهادت نایل آمد.

معاونت هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه احداث فرهنگسرای رحمت و فرهنگسرای گردشگری و تیمچه معین در دست اقدام است، عنوان کرد:  در تیمچه معین احیای مشاغل سنتی و قدیمی را در دستور کار خواهیم داد و همچنین در تیمچه معین نگارخانه دایمی به موزه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در سال آینده احداث فرهنگسرای کتاب شهرداری رفسنجان آغاز خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری رفسنجان، سومین شهرداری در سطح کشور است که اداره توسعه فرهنگ شهروندی را تاسیس کرده است، تصریح کرد: در سه ماه گذشته دو هزار دانش آموز دبستانی در «مدرسه شهر» اداره توسعه فرهنگ شهروندی آموزش های شهروندی را دیدند .

وی بیان کرد: در این مدت با اجرای پویش شهردار شو دهه هشتادی ها را به میدان آوردیم تا از خلاقیت های آن ها در زمینه پیشبرد اهداف شهرداری استفاده شود.

دکتر سید عباس حسینی با اشاره به اجرای جشنواره فیلم‌نما درجنوب شرق کشور در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ ،‌ افزود: ۴۲۰ اثر فیلمسازی از ۲۷ استان در سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در اسفند ماه امسال اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی اتوبوس کتاب ، برگزاری جشنواره مجری‌شو، گفت: اوایل اسفند فراخوان جشنواره بازیگری منتشر خواهد شد .

 در ادامه این آیین مجید کهنوجی شهردار رفسنجان به ارائه گوشه ای فعالیت های شهردار پرداخت واذعان کرد: در دهه با حضور حجت الاسلام درویشیان  رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهوری ۳۱ بوستان در سطح شهر به بهره برداری رسید و در حال حاضر ۸ بوستان دیگر در حال احداث داریم .

 مجید کهنوجی با اشاره به اینکه جشنواره شهردار شو به همت معاونت هنری شهرداری برگزار شد، گفت: شهر رفسنجان را به ۵۰ محله تقسیم کردیم و در هر محله یک نوجوان دهه هشتادی به عنوان شهردار آن محله انتخاب شد که آن نوجوان تیم خود را تشکیل دهد و  نوجوانان در محله های شهر به مانند اعضای شورای شهر و شهردار ایفای نقش دارند .

وی افزود: برگزار اینگونه جشنواره ها در راستای افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و مسئولیت پذیری نقش به سزای خواهد داشت.

در پایان این آیین از تعدادی از هنرمندان شهرستان رفسنجان تقدیر شد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.