منو

ایستار گزارش می دهد: کیفیت افزایش نرخ مسکن در رفسنجان

طی دو سال اخیر قیمت ملک در مناطق مختلف شهری به سه یا پنج برابر رسیده است و همین امر بر نگرانی شهروندان نیز افزوده است و میزان اجاره بها را نیز در شهرستان ۲ الی ۳ برابر افزایش داده است.

۲۰ تیر ۱۳۹۹

سرویس اقتصادی ایستار: زهرا مرادی// دلال های مسکن؛ شاید نام دلال ها را در بالا رفتن نرخ دلار و قیمت مرغ و پیاز هم شنیده باشید، نان به نرخ روز خورهایی که اکنون در فضای مجازی هم برای خود دکان باز کرده اند و قیمت گذاری میکنند.

اتفاق نادر و عجیبی که بر گرانی ملک در اتحادیه مشاورین املاک هم تأثیر گذاشته است.

از نقش مهم دلالان که بگذریم شاید بهتر است به نقش بارز پسته و کمبود محصول در سالهای اخیر هم اشاره ای کنیم که در افزایش نرخ زمین بی تأثیر نبوده است…

طی دو سال اخیر قیمت ملک در مناطق مختلف شهری به سه یا پنج برابر رسیده است و همین امر بر نگرانی شهروندان نیز افزوده است و میزان اجاره بها را نیز در شهرستان ۲ الی ۳ برابر افزایش داده است.

نرخ زمین و مسکن در محله های آپارتمان نشین ۲ تا ۲/۵ برابر افزایش یافته و منازل ویلایی با آن همه عظمت مکانی به میزان ۳ تا ۳/۵ برابر افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

با بررسی اجمالی قیمت مسکن در شهر رفسنجان، می توان گفت کمترین افزایش قیمت مربوط به شهرک سپاه و خیابان ابوذر بوده است که در نوع خود بی نظیر است.

این موضوع به حدی در میان بساز و بفروش ها مؤثر بوده که مسکن سازان هیچ سودی نسبت به دو سال گذشته نداشته اند اما با این حال ساختن را به خرید خانه ترجیح داده اند.

میانگین ساخت منازل در شهر رفسنجان به گونه ای پیش رفته است که ساخت یک منزل مسکونی ویلایی ۲۰۰ متری حدود ۴ ماه زمان میبرد.

صعود قیمت تفکیک زمین توسط شهرداری هم در این افزایش قیمت ها بی تأثیر نبوده است و می توان گفت همین امر موجب رکود تقاضا در بازار شده و قدرت خرید را کاهش داده است.

بررسی های منطقه ای نشان میدهد بالاترین میزان ساخت و ساز در خیابان های شهید فکوری، بلوار امام حسن مجتبی علیه السلام، بلوار امام علی علیه السلام و بلوار امام رضا علیه السلام و ابتدای ورودی و خروجی های شهر بوده است.

به گفته رئیس اتحادیه املاک شهرستان رفسنجان، این اتحادیه نقشی در افزایش قیمت مسکن نداشته است و بیشترین دلایل افزایش نرخ مسکن به خود مردم برمیگردد.

وی ادامه داد: مردم نمی‌دانند با سرمایه در اختیارشان چه کنند و همین امر بلاتکلیفی در آنها را ایجاد کرده و موجب شده به سمت خرید ملک و ساخت مسکن پیش بروند.

وی با ابراز امیدواری از رشد مطلوب قیمت و تقاضا در برخی مناطق از اواخر سال گذشته، افزود: در رفسنجان و حومه حدود ۲۰۷ مشاور املاک فعالیت میکنند که عمده آن ها دارای مجوز هستند؛ لذا ضروریست شهروندان محترم برای خرید و فروش هر گونه ملک و زمین به مشاورین املاک مجاز مراجعه کنند و از امضای قراردادهایی که اثبات مالکیت ندارند، خودداری کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.