منو

تشکیل گشت کنترل و نظارت بهداشتی ویژه کرونا در کرمان

استاندار کرمان از تشکیل گشت بهداشتی ویژه کووید 19 برای کنترل و نظارت بهتر در استان کرمان خبر داد.

۲۱ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس، محمدجواد فدائی در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: برای نظارت و کنترل بهتر تشکیل گشت بهداشتی ویژه کرونا یکی از مصوبات این جلسه بود و علت تشکیل این گشت ویژه این است که دادستانی در این گشت حضور داشته باشد و مواردی که گروه‌های بازرسی نیاز به برخورد دارند و نیاز به حکم دادستان دارند از گشت ویژه کووید19 استفاده شود.

استان کرمان عنوان کرد: گشت متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دادستانی و بازرسی استانداری‌ست که ظرف دو رو دستورالعمل دقیق اجرایی را که چگونه و کجا برخورد کنند تهیه و دستورالعمل را اجرایی و در کمیته امنیتی انتظامی مطرح کنند.

وی ادامه داد: پس از تصویب کمیته امنیتی انتظامی به شهرستان‌ها و به فرمانداری‌ها ابلاغ کنند که هم در شهرستان‌ها وهم مرکز استان تا پایان هفته بر اساس آن دستوراالعمل گشت فعالیت خود را انجام و در حین فعالیت اگر اصلاحاتی لازم به اعمال باشد اعمال و مجددا به تأیید کمیته امنیتی انتظامی برسانند و مصوبه نهایی در جلسه بعدی ستاد تصویب و در سطح استان اجرا می‌شود.

فدائی تصریح کرد: مصوبه مهم بعدی، توصیه به شهروندان است که هرگونه اطلاعی در خصوص برگزاری تجمع‌ها دارند به پلیس 110 اعلام کنند که پلیس از طریق گشت کووید 19 تجمع‌ها را بررسی کند و اگر ضوابط رعایت نمی‌شود از آن جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تالارها حداکثر 50 درصد ظرفیت عادی‌ باید باشد و حتما از ابتدا تا انتهای مراسم نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید حضور داشته باشد و این مصوبه در همه شهرستان‌ها لازم‌الاجرا است.

استاندار کرمان افزود: تأمین پارچه مناسب برای واحدهای تولید ماسک از طرف صمت و با تأیید علوم پزشکی در اختیار واحدها قرار گیرد از دیگر مصوبات این جلسه است.

وی با اشاره به جمع‌بندی پیشنهاداتی که از سوی سپاه در کمیته امنیتی انتظامی و کمیته بازرسی بررسی مطرح شد در جلسه آینده، اظهار کرد: مصوبات دومین جلسه کارگروه نظارت به تأیید رسید، همچنین در خصوص تخلفات احتمالی هیئت‌ها، مساجد و تکایا قرار شد ابتدا به طور موقت اماکن تعطیل شود تا اشکالات برطرف شود که اگر برطرف نشد مسئول محل مذهبی تغییر پبدا کند و در صورت لزوم از گشت بهداشتی کووید 19 استفاده شود.

دیگر مصوبه ستاد کرونا در خصوص مهمانشهر بردسیر بود که استاندار گفت: قرار شد عینا مصوبات رفسنجان در بردسیر اعمال و نیاز منابع مالی آن از منابعی که لازم است، تأمین خواهد شد.

وی متذکر شد: ستاد با برگزار جمعه بازار شهربابک مخالفت کرده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.