منو

۱۰۰۰ میلیارد تومان تجدید منابع حوزه کشاورزی استان کرمان انجام شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجدید منابع حوزه کشاورزی استان کرمان انجام شده است.

۲۸ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم ،شهباز حسن‌پور، با اشاره به اینکه استان کرمان استان پهناوری است و به تبع آن مسائل و مشکلات پیچیده خاص خود را دارد اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان کرمان با وفاق و همدلی که در بین اعضای آن وجود دارد پیگیر برطرف کردن مسائل خرد و کلان کل استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در این راستا مجمع نمایندگان استان کرمان چند مسئله را به طور جد در دستورکار قرار داده است گفت: محصولات کشاورزی و مشکلات این حوزه یکی از مسائل مهم مد نظر مجمع نمایندگان استان کرمان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه امروز پسته، خرما، خشکبار، محصولات جالیزی و مرکبات در استان کرمان به یک صنعت تبدیل شده است افزود: حدود یک میلیون نفر در استان در بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام ما در این ارتباط دعوت وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی به استان کرمان بود عنوان کرد: 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید محصول پسته، خرما، خشکبار و سایر اقلام کشاورزی استان کرمان در نظر گرفته شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در گذشته برای تعمیر و نگهداری هر هکتار از باغات 10 میلیون تومان تخصیص داده می‌شود که مصوب شد این مبلغ به ازای هر هکتار 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند عنوان کرد: در مجموع 500 میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری باغات کشاورزان تسهیلات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر جدی برطرف شدن مشکلات کشاورزان استان کرمان تا این اقدامات به نتیجه برسد ادامه داد: در مجموع هزار میلیارد تومان تجدید منابع برای استان کرمان در حوزه کشاورزی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نیز نشستی را با وزارت امور خارجه داشتیم گفت: این هفته میز کرمان در وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از محصولات کشاورزی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود حدود 100 هزار تن محصول پسته سال گذشته استان کرمان که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه در انبارها وجود دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود 200 هزار تن محصول جدید پسته نیز امسال برداشت شود.

حسن‌پور با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و داریی و وزارت کشاورزی بتوانیم با حداکثر تلاش به حداقل درخواست‌های کشاورزان، تجار و بازرگانان  پاسخ  داده شود گفت: بسته حمایتی صادرکنندگان در زمینه‌های مختلف در بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و کشاورزی و وزارت اقتصاد و دارایی در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که بیش از 200 نفر از تجار و فعالان اقتصادی ارز خود را برنگردانده‌اند افزود: بررسی که انجام شده و نظر کارشناسی ما بر این است که آمار اعلام شده اشتباه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه پسته به خارج از کشور رفته اما فروش نرفته و یا نرخ فروش پسته کاهش داشته است و از این رو تفاوت فاحشی بین ارزی که باید به کشور برمی‌گشته با واقعیت وجود دارد تصریح کرد: این اشتباه بانک مرکزی است و باید در این تصمیم تجدیدنظر کند و این مسئله به جد مورد تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی با ادامه داد: با توجه به رویکرد مجلس شورای اسلامی و دولت در حمایت از صادرات امیدواریم به‌زودی در حوزه صادرات جهش بسیار خوبی در کشور داشته باشیم.

حسن‌پور با بیان اینکه به‌دنبال راهی هستیم تا از بن‌بست خارج شویم، هر چند سخت است گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشور ما ایجاد کردند و متاسفانه برخی کشورهای منطقه و آسیا نیز سرسپرده آمریکا بوده و همکاری نمی‌کنند که کره جنوبی نمونه این کشورها است و پول جمهوری اسلامی را بلوکه کرده که اصلا قابل قبول نیست و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر روان‌سازی امر صادرات هستیم که نتیجه آن به نفع کارگران و افزایش اشتغال است ادامه داد: مطالبه‌گری مردم و رسانه‌ها از مسئولان باعث می‌شود تا برطرف کردن مشکلات زودتر به نتیجه برسد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.