منو

قاچاق ماسک نداریم/نیاز استان کرمان به ماسک ۲ برابر خواهد شد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص قاچاق ماسک عنوان کرد: بحث قاچاق ماسک اصلا مطرح نیست زیرا ماسک تولیدی توسط تولیدکنندگان می تواند در هر استانی عرضه شود گفتنی است که در مقطعی تقاضا برای ماسک در استان بسیار کم بود و تولیدکنندگان مجبور شدند تولیدات خود را در استان های دیگر عرضه کنند که این مشکل اواخر اردیبهشت و خردادماه وجود داشت ولی اکنون که وضعیت استان به مرز هشدار و قرمز رسیده است، دیگر این اتفاق نمی افتد.

۲۸ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا “سینا خسروی”، در خصوص وضعیت ماسک در استان کرمان گفت: با توجه به اینکه دو واحد بزرگ وارد چرخه تولید ماسک استان شده اند لذا در استان مشکلی در زمینه تولید ماسک نداریم اما ممکن است بحث مشکل تامین مواد اولیه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی واحدهای مکانیزه تولید ماسک از ابتدای سال جاری در استان کرمان عنوان کرد: میانگین تولید روزانه ماسک در استان در بخش های مختلف وابسته به شرایط و تقاضا بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار عدد متغییر است و مشکلی از لحاظ تولید نداریم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به قیمت ماسک در استان کرمان اظهار کرد: اکنون توزیع ماسک برعهده داروخانه ها می باشد و نظارت بر کار داروخانه ها برعهده دانشگاه علوم پزشکی است و قیمت های بالاتری که اکنون شاهدیم بیشتر در داروخانه ها رخ داده که ماسک را با قیمت های ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می کنند.

وی افزود: قیمت ماسک پزشکی یا ماسک جراحی بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است و سایر ماسک های استاندارد تولید داخل استان نیز بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان متغییر می باشند گفتنی است که قیمت ثابت برای ماسک چندماه داده نشده است و نرخ ماسک شناور می باشد.

خسروی در پاسخ به این سوال که تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان جوابگوی نیاز استان است یا خیر؟ عنوان کرد: بیشتر ماسک های جراحی استان کرمان از استان های دیگر وارد می شود و باتوجه به اینکه تا چندی پیش توصیه می شد که فقط افراد خاص از ماسک استفاده کنند لذا تقریبا ۲۰۰ هزار ماسک جوابگوی نیاز استان بود اما باتوجه به اینکه وضعیت استان قرمز شده است و همه مردم باید از ماسک استفاده کنند و مرتب نیز ماسک را باید تعویض کنند تصور می کنیم به حداقل ۲ برابر این میزان به ماسک نیاز داشته باشیم ضمن آنکه باید مدنظر داشت که استان پتانسیل و ظرفیت تولید این میزان به شرط تامین مواد اولیه را دارد.

وی دلیل کاهش تولید ماسک در استان کرمان را عدم وجود تقاضا در روزهای گذشته دانست و بیان کرد: این موضوع کمبود شاید به دلیل آن بوده که در روزهای گذشته مردم استفاده از ماسک را در دستور کار قرار داده اند و در روزهای قبل از آن حساسیت برای استفاده از ماسک در استان ایجاد نشده بود لذا تولیدکنندگان ماسک با مشکل بازار مواجه شده بودند که بخشی از تولیدات خود را در استان های قرمز به فروش می رساندند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید برآنکه نیاز استان بیش از ۲۰۰ هزار ماسک است اما این نیاز هنوز منجر به تقاضا نشده است، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد نیاز استان به ماسک توسط خود مردم در منازلشان تولید می شود.

وی در خصوص قاچاق ماسک عنوان کرد: بحث قاچاق ماسک اصلا مطرح نیست زیرا ماسک تولیدی توسط تولیدکنندگان می تواند در هر استانی عرضه شود گفتنی است که در مقطعی تقاضا برای ماسک در استان بسیار کم بود و تولیدکنندگان مجبور شدند تولیدات خود را در استان های دیگر عرضه کنند که این مشکل اواخر اردیبهشت و خردادماه وجود داشت ولی اکنون که وضعیت استان به مرز هشدار و قرمز رسیده است، دیگر این اتفاق نمی افتد.

خسروی بیان کرد: سبد مصرفی ماسک واحدهای درمانی و ادارات متنوع است و گاها برخی نهادها ماسک مورد نیاز خود را از داخل استان و گاها سایر استان های دیگر تامین می کنند اما برای مراکز درمانی ماسک های جراحی از خارج استان تامین می شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.