منو

شهرستان سفید کرونا در کرمان نداریم/وضعیت رشد بیماری ثابت است

استاندار کرمان گفت: شهرستان سفید از نظر کرونا در استان نداریم، ضمن اینکه از روزهای گذشته وضعیت ثابتی را داریم و امیدواریم با اقداماتی که شروع شده و ادامه دارد، بتوانیم شاهد سیر نزولی و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، محمدجواد فدائی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان اظهار داشت: وضعیت استان‌های مختلف در جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور مطرح شد که بعضی‌ها پیک را پشت سر گذاشته و بعضی در حالت ثبات بودند.

استاندار کرمان عنوان کرد: در مجموع تعدادی از شهرستان‌های ما قرمز، نارنجی و زرد هستند و شهرستان سفیدی در استان نداریم، ضمن اینکه از روزهای گذشته وضعیت ثابتی را داریم و امیدواریم با اقداماتی که شروع شده و ادامه دارد، بتوانیم شاهد سیر نزولی و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار فوتی استان 11.5 در 100 هزار نفر است که متوسط کشور 18.5 است، هر چند که نگران هستیم و وضع خوب نیست اما باید سعی کنیم نظارت‌ها ادامه پیدا کند.

فدائی خاطرنشان کرد: مباحث مهمی که در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد؛ تاکید بر این بود که بیماری را کوتاه‌مدت نمی‌بینیم و بلندمدت باید برای آن برنامه‌ریزی کرد تا زمانی که دارو و واکسن آن قابل استفاده و دسترس برای همه باشد، این بیماری وجود دارد و برای مقابله با آن باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان داشت: نیاز به مقاومت و روحیه بالا در مردم داریم و مهم‌ترین مسئله نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی‌ست که با تخلفات با قاطعیت برخورد شود.

استاندار کرمان در خصوص مراسم عزاداری محرم و صفر و کارگروه دستورالعمل‌هایی که ستاد کشوری کرونا تهیه کرده، افزود: اصل بر این است که هم عزاداری باشد و هم به سلامت عزاداران و مردم توجه شود.

فدائی در خصوص مسائل مربوط به استان اظهار کرد: قرار بر این بود با هر نوع تجمع که ضوابط بهداشتی رعایت نشود برخورد شود که شامل دست‌فروشان و جمعه‌بازار هم می‌شود، همچنین تجمع کارمندان و ارباب ‌رجوع در ادارات دولتی مد نظر بوده که گروه‌های نظارتی باید بر این امر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه صمت نظارت جدی بر قیمت ماسک داشته باشد، بیان کرد: دعای عرفه اگر در فضای باز و رعایت فاصله و ماسک باشد که معمولا در فضای باز است، مشکلی نخواهد داشت.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.