منو

شهردار کرمان: بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت ایران توسعه می‌یابد

شهردار کرمان مراقبت، حفظ، احیا و توسعه جنگل قائم (عج) این شهر را به عنوان بزرگترین جنگل دست کاشت کشورمان امری ضروری دانست و گفت: توسعه این جنگل و ایجاد پارک گردشگری، از برنامه‌های در دستور اقدام شهرداری است.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از روند پاک‌سازی مجموعه جنگل پردیسان قائم (عج) با اشاره به اینکه مجموعه یادشده یکی از سرمایه‌های کم‌نظیر طبیعی در کشور و حتی خاورمیانه است، افزود: این جنگل با وسعت ۲۳۰ هکتار، بزرگترین جنگل دست‌کاشت کشور محسوب می‌شود که در قالب یک حرکت مردمی طی سالیان گذشته احداث شده است.

وی حفظ و احیای جنگل پردیسان قائم (عج) را مهمترین اصل کاری شهرداری کرمان دانست و اظهار داشت: ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب به این جنگل، اقدامات مؤثری انجام دهیم و هرگونه کوتاهی در این راستا جبران‌ناپذیر است.

شهردار کرمان با اشاره به گرمای تابستان و احتمال آتش‌سوزی خار و خاشاک و بوته‌های خشک، ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و مناطق پنج‌گانه گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی، پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه در حال پاک‌سازی از خار و خاشاک و بوته‌های خشک است.

آبیاری فضای سبز شهری کرمان مکانیزه می‌شود

وی تأمین آب مورد نیاز پارک جنگلی پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از طریق چهار خط لوله را از اقدامات در دستور کار شهرداری کرمان دانست و افزود: ۲ خط لوله، از محدوده شهرک بلدالامین، یک خط لوله از میدان آزادی به سمت میدان شهدا (مشتاق)، و خط لوله چهارم، از بلوار ۲۲ بهمن به سمت پردیسان قائم (عج) در دست اجرا است.

عالم‌زاده عنوان کرد: زیاد بودن فاصله آبیاری، موجب وارد شدن آسیب به درختان می‌شود لذا با انتقال این خطوط، ۵۰ تا ۶۰ لیتر آب در ثانیه به جنگل قائم(عج) منتقل می‌شود و زمان آبیاری به حداقل می‌رسد.

وی از مکانیزه‌شدن آبیاری جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه خبر داد و گفت: بخشی از فاز نخست آبیاری، به شیوه زیرسطحی انجام می‌شود و در صورت مطلوب بودن، تمام فضای جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه، تحت پوشش این سیستم قرار خواهد گرفت.

مشکل نیروی انسانی برای حفاظت از جنگل قائم کرمان رفع می‌شود

شهردار کرمان اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات فراروی نظارت و حفاظت از جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه، است.

وی افزود: مقرر شد از طریق واگذاری این طرح به بخش خصوصی، نیروی انسانی مورد نیاز در قالب کار پیمانکاری تأمین شود.

سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در نخستین روز کاری خود پس از بهبودی از بیماری کرونا، از روند پاک‌سازی مجموعه پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از خار و خاشاک و بوته‌های خشک که به همت معاونت خدمات شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنج‌گانه شهرداری در حال انجام است، بازدید کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.