منو

رئیس تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان عنوان کرد: پرداخت ۹٫۹ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در رفسنجان

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان از پرداخت ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار، محمود شریفی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان عنوان کرد: برای بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در رفسنجان که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی، کارگاه و کسب و کار هستند و در بحران کرونا آسیب دیده‌اند پیامک ارسال شده تا در سامانه‌ای که دولت برای پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام کرده بود، ثبت‌نام کنند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: ازاین تعداد ۸۳۵ نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع مبلغ ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: از مهرماه و آبان ماه بازپرداخت این تسهیلات آغاز و به مدت ۲ سال خواهد بود.

شریفی بیان کرد: کارگاه‌هایی که تولید و اشتغال داشتند به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان به کارفرما تعلق گرفت و به افرادی که مشاغل عادی دارند هم ۱۲ میلیون تومان، به رانندگان و تاکسی‌های بین شهری هم ۶ میلیون تومان تعلق گرفت.

وی به اشتغالزایی از طریق سامانه کارا اشاره کرد و تصریح کرد: امسال تعهدی مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۸۵ نفر در سامانه کارا داریم که باید ثبت‌نام کنند و برای همین امر هم کارگروه اشتغال فعال شده است تا به موانع و مشکلات متقاضیان رسیدگی و منجر به اشتغالزایی شود.

شریفی خاطرنشان کرد: سال قبل برای یک هزار و۸۱۸ نفر که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده بودند تعهد داشتیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در مجموع در کل شهرستان رفسنجان در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از اسفند ماه سال گذشته تا کنون از ۴۷۲ طرح با تقاضای ۴۷۱ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال ۳۴۱ طرح با مبلغ ۳۲۲ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال اجرا شده است و برای ۵۱۰ نفر هم به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.