منو

پارک علم و فناوری سلامت استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

معاون علوم پزشکی کرمان با اشاره به خروج سالانه ۲۰۰ تن گیاه دارویی از استان گفت: پارک علم و فناوری سلامت استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل تسنیم، عباس پرداختی صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز به احداث و راه‌اندازی پارک علم و فنآوری در استان کرمان یک ضرورت است اظهار داشت: گردش مالی در دارو و لوازم پزشکی در کشور 20 میلیارد دلار در سال است و خیلی از این وسایل این حوزه به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمان از گردش مالی دارو و لوازم پزشکی تقریبا هیچ است گفت: پارک علم و فناوری سلامت استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و این پروژه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه سالانه 200 تن گیاه دارویی از استان کرمان خارج و یا صادرات می‌شود ادامه داد: بیشترین کشفیات مواد مخدر کشور در استان کرمان انجام می‌شود و سهم کرمان در این حوزه فقط ناامنی است در حالی‌ که برای تولید دارو می‌توان از بخشی از این مواد استفاده کرد.

وی افزود: به‌عنوان مثال ارزش افزوده یک گیاه دارویی “د.شیری” بسیار زیاد است اما در استان کرمان خام‌فروشی می‌شود و هولدینگ‌های اصلی کشور که در تولید دارو نقش‌آفرین هستند را می‌توان پای کار آورد و از ظرفیت آنها در استان استفاده کنیم.

پرداختی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور خوشبختانه هیچ شرکت دارویی و لوازم آرایشی ورشکسته‌ای در کشور نداریم که نشان از یک ظرفیت است.

وی با بیان اینکه از سال 66 دانشکده داروسازی در کرمان فعالیت می‌کند عنوان کرد: تاکنون مجوز 10 مرکز علم و فناوری سلامت صادر شده و استان کرمان نیز این مجوز را اخذ کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مزایای راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در استان زیاد بوده و یکی از این مزایا ارتقای ارزش افزوده بالای محصولات سلامت محور است گفت: سی هسته فناور و شرکت فعال در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی آماده سرمایه‌گذاری در احداث پارک سلامت هستند.

وی با بیان اینکه 12 شرکت محصول آماده ارایه به بازار دارند و این محصول مجوز سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کردند افزود: قیمت پایین زمین در کرمان باعث شده تا سرمایه‌گذاران زیادی از سراسر کشور ترغیب به سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری سلامت داشته باشند اما ما تلاش داریم تا کرمانی‌ها جذب شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.