منو

کاهش 10 میلیارد دلاری واردات را با نهضت «ساخت داخل» دنبال می‌کنیم

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: محور اول برنامه‌های ما جهش تولید و مهمترین آن نهضت ساخت داخل است که از سال گذشته شروع کرده‌ایم و به دنبال کاهش واردات به میزان 10 میلیارد دلار در سه سال با سرمایه‌گذاری بالغ بر 4 میلیارد دلار هستیم.

۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، مهدی صادقی ‌نیارکی در جلسه مجمع نمایندگان و معاونین وزارت صمت با استاندار کرمان با اشاره به بازدید از طرح‌ها، زیرساخت‌ها و پروژه‌های معدنی استان اظهار داشت: برنامه وزارتخانه در هفت محور و 40 پروژه تعریف شده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت عنوان کرد: محور اول جهش تولید است که مهمترین آن نهضت ساخت داخل است که از سال گذشته شروع کرده‌ایم و به دنبال کاهش واردات به میزان 10 میلیارد دلار در سه سال با سرمایه‌گذاری بالغ بر 4 میلیارد دلار هستیم.

وی با اشاره به تشکیل 11 میز «ساخت داخل» در وزارتخانه بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌های حوزه صنعت و معدن افزود: در بخش خودرو 330 میلیون یورو قرارداد بین خودروساز و تولید کننده تجهیزات و قطعات بسته شده و در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات قراردادی بین تجهیزات‌سازان امضا شده به مبلغ 118 میلیون یورو  و موضوع گاز و نفت وپتروشیمی، فولاد و صنایع فولاد و مس نیز در دستور کار است.

معاون امور صنایع وزیر صمت ادامه داد: در سال جاری این رویکرد را تغییر دادیم یعنی میزها در رسته فعالیت‌های دیگر چون لوازم خانگی، ماشین‌آلات راهسازی، مواد پلیمری و … ادامه خواهد داشت.

صادقی‌نیارکی محور دوم را سهم 3.2 کاهش ارزبری تقسیمات کشوری دانست و افزود: 120 میلیون یورو سهم استان کرمان برای کاهش ارزبری است که باید توانمندی‌های استان به نیازمندی‌های آن وصل شود، لذا باید تشکل‌های خصوصی و دولتی را فعال و نیازمندی‌ها را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه محور سوم، توسعه صادرات و مدیریت واردات است که مکمل محور اول هست، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 500 ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت ثبت سفارش شده که به تولید و ظرفیت‌های کشور کمک می‌کند  و در مقابل توسعه صادرات مدنظر است.

معاون امور صنایع وزیر صمت خاطرنشان کرد: محور چهارم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که 4 هزار طرح بزرگ در کشور داریم که 200 طرح از آنها به عهده وزارت صمت است که با 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال 38 هزار نفر است و در قالب پویش تولید هر هفته افتتاح می‌کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.