منو

مطالبه و پرسش گری خوب است اما نه از ما!!!

از فردای روزی که انتقادات به عملکرد شهرداری بالا گرفت و تارنمای خبری ایستار که مبنای خود را مطالبه گری می داند پرسش هایی ازاین بزرگواران مطرح کرد، آقایان در برابر این پرسش ها از هر دری وارد شدند جز در پاسخگویی و شفافیت!

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

  • – ما باید مردم را به مطالبه گری عادت بدهیم.
  • – مردم باید بر عملکرد تمام مسئولین نظارت داشته باشند.
  • – مردم باید آزادانه انتقاد کنند مطالبه گر باشند و برای گرفتن حق خودشان از هیچ کس نترسند.
  • – حضرت علی پیشوایی بود در اوج قدرت مردم را متوجه حق انها بر حکومت و شجاع کردن مردم بر اعمال این حق می کند
  • – حق آحاد مردم است که بدانند، حرف بزنند، انتقاد کنند، پرسش داشته باشند و اعتراض خود را مطرح کنند

این گزاره های زیبا، مهم و قابل تامل صحبت های حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان است که بخشی از آن در جلسه معارفه مهندس عظیمی زاده و بخشی دیگر در سخنرانی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) ایراد شده است. حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان بارها و بارها و در هر مجلسی داد از حق مطالبه گری مردم سر داده و دانستن را حق طبیعی و لازم افراد جامعه معرفی می نمود. واضح است که مهم ترین شعار شورای پنجم هم که در هر تریبونی از دهان سخن‌گویان آن به گوش رسید موضوع شفافیت تصمیمات مسئولین و حق مطالبه گری آحاد مردم بود.


شهردار مستعفی رفسنجان نیز بر اهمیت نقش مردم و خواست آنان تاکید وافر داشت و حتی در دیدار نوروزی با اهالی رسانه در تاریخ 20 فروردین 98در پاسخ به برخی انتقادات که اقدامات وی را پوپولیستی می دانست، به صراحت بیان نمود که از نظر وی آن اقدامی زیر بنایی است که رضایت و خواست مردم را حاصل نماید.


اما نکته قابل تامل آن است از فردای روزی که انتقادات به عملکرد شهرداری بالا گرفت و تارنمای خبری ایستار که مبنای خود را مطالبه گری می داند پرسش هایی ازاین بزرگواران مطرح کرد، آقایان در برابر این پرسش ها از هر دری وارد شدند جز در پاسخگویی و شفافیت!


بر ما از روز اول هم روشن بود که بسیاری از این شعارها مصرفی جز گرم کردن انتخابات مجلس و آدرس غلط دادن به افکار عمومی ندارد و با تکیه بر تجربیات دهه های گذشته می دانستیم در صورت تنگ آمدن میدان بر این طایفه، پرده از نیات واقعی آن ها خواهد افتاد.


فراخوان ریاست محترم شورای شهر برای برخورد های به زعم ایشان مردمی با منتقدان، تنها گوشه ای از تفکرات حقیقی این جریان است.


اما امروز پرسش و مطالبه اساسی ما از مدعیان شفافیت و پاسخگویی آن است که بعد از گذشت یکماه از استعفای محمدرضا عظیمی زاده، دلایل حقیقی استعفای ایشان به افکار عمومی توضیح داده شود.


و دیگر آن که اگر مهندس عظیمی زاده استعفا داده است و دیگر به رفسنجان بر نخواهد گشت چرا تصمیمی برای معرفی جایگزین ایشان گرفته نمی شود و چرا استعفای عظیمی زاده تعیین تکلیف نمی شود. پرسشی که در هفته های گذشته نیز مطرح شده بود اما هیچ پاسخی مطرح نشد.


تارنمای خبری ایستار به عنوان رسانه ای پیشرو در امر مطالبه گری، تا روشن شدن همه ابعاد ماجرای شهردار مستعفی رفسنجان ماجرا را دنبال خواهد نمود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 17 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.