منو

جمالی زاده:شور حسینی همراه با شعور حسینی همراه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد:امسال باید شور حسینی همراه با شعور حسینی همراه باشد.امام حسین(ع) هم راضی نیست که جان شیعیانش به خطر بیفتد، امسال مجبور هستیم عزاداری مجالس حسینی را محدود کنیم.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار؛ احمد جمالی زاده در جلسه توجیهی برگزاری ماه محرم در جمع مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان رفسنجان اظهار کرد: در یک ماه اخیر اختلاف نظرهایی در خصوص برگزاری عزاداری حسینی وجود داشت با توجه به اینکه مسئولین می خواستند شور حسینی که از قدیم در کشور ما وجود داشت، باشد تصمیم بر این شد مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در کشور تصریح کرد: قریب به ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و کمتر از ده کشور در دنیا وجود دارد که  مرگ و میر روزانه ناشی از ویروس کرونا بالای ۱۰۰ نفر است که یکی از این کشورها ایران  است.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا کنون قریب به ۲۰ هزار مرگ و میر در کشور داشتیم و در رفسنجان هم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان که بیشتر از پزشکان متخصص بودند به خاطر این بیماری جانشان را از دست دادند و کوتاهی هر کدام از ما اگر منجر به شیوع بیماری و مرگ و میر شود نابخشودنی است.

جمالی زاده با اشاره به جمله مقام معظم رهبری گفت: پرسنل بهداشت و درمان خسته شدند، مردم باید بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال باید  شور حسینی همراه با شعور حسینی همراه باشد، ادامه داد: امام حسین(ع) هم راضی نیست که جان شیعیانش به خطر بیفتد، امسال مجبور هستیم عزاداری مجالس حسینی را محدود کنیم.

جمالزاده بیان کرد: مراسم عزاداری ماه محرم باید طوری برگزار شود که دهان بدخواهان بسته شود، همه جا مذهبی ها تا کنون با برگزاری مراسم های معنوی همراه با ستاد کرونا بودند در ماه محرم هم با این ستاد همکاری خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: هر هیئتی که بخواهد مراسم عزاداری برگزار کند باید وارد سامانه «بیرق» شود ثبت نام کنند و مجوز لازم را دریافت نمایند و قبل از گرفتن مجوز هیچ گونه تبلیغات میدانی انجام نشود.

وی افزود: برگزاری مراسم باید در فضای باز برگزار شود، مسئولین هیئت های مذهبی با مسئولین بهداشتی همکاری داشته باشند و اصرار بر برگزاری مراسم در فضایی که نامطلوب است، نداشته باشند.

جمالزاده بیان کرد: فاصله بین افراد باید دو متر باشد و زدن ماسک بسیار مهم است، توزیع هر گونه غذای نذری در مراسم های عزاداری حسینی ممنوع است در غیر اینصورت توزیع و پخت غذای نذری در آشپزخانه با رعایت مسائل بهداشتی و توزیع دم درب منازل انجام شود.

وی ادامه داد: حرکت های هیئت های عزاداری در ماه محرم در کوچه، محله و خیابان و علم گردانی و تعزیه ممنوع است و استفاده از زنجیر شخصی در مراسم ها مهم است و برگزاری روضه ها به صورت خانگی و ایستگاه های صلواتی ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: به افراد با بیماری پیش زمینه ای قلبی، دیابت و… توصیه می شود در خانه عزاداری کنند از هر هیئت یک نفر به عنوان همیار سلامت معرفی شود تا با همکاران بهداشت در ارتباط داشته باشد و از ابتدا تا پایان مراسم عزاداری ها حضور داشته باشد تا مراسم با کمترین مورد ابتلا به کرونا برگزار شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در جلسه توجیهی برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم اظهار کرد: ما هر چه داریم از محرم و صفر است، حرکت امام حسین (ع) و اصحابش الگوی عملی برای انقلاب ماندگار، اساسی و اسلامی است و انقلاب ما نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حج و نماز و روزه از ارکان دین است، طبق رساله امام (ره) اقامه عزای سیدالشهدا از افضل قربات است و در مقایسه با عبادات، جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اقامه ی عزای امام حسین (ع) خط قرمز نظام است، افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) باید برگزار شود و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد، چون دشمنان ما قرن ها تلاش کردند قرآن و عزاداری امام حسین (ع) را از شیعه بگیرند ولی موفق نشدند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: دشمن علیه قرآن و سیدالشهدا در فضای مجازی موضع گرفته است به نحوی می خواهند عزاداری امام حسین (ع) را کمرنگ جلوه دهند یا به آن خواسته شان که محو شدن آن است برسند اما به کوری چشم دشمنان عزاداری ماه محرم بدون کمترین سوژه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شیوه های برگزاری عزاداری ماه محرم طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا است، یک سری کارها که ممکن است منجر به شیوع کرونا شود نباید انجام شود.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: تلاش شود خواسته دشمن که تعطیلی عزاداری های ماه محرم است عملی نشود و همچنین  درمقابل نظام قراردادن کسانی که عزاداری ماه محرم را انجام می دهند خواسته دیگر دشمن است که نشان دهند همین روحانیون و انقلابیونی که از مساجد بلند شدند در مقابل دولت ایستاده اند و قانون شکنی می کنند.

وی ابراز داشت: مساجد، تکیه ها و هیئت های مذهبی خواستگاه های انقلاب هستند، جایی که انقلابیون ما آنجا تربیت شوند اگر حرکتی شکل گیرد که خواسته دشمن باشد آنها همین سوژه ها را بزرگ می کنند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: عزاداری باید با شرایط ویژه و خاص برگزار شود که سلامت عمومی تامین شود و حربه ای هم به دست دشمن داده نشود.

مجید فصیحی هرندی هم در این جلسه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون قریب ۶۰ تا ۷۰ جلسه برگزار شده سعی شد با همکاری دستگاه های دولتی، توصیه مراکز بهداشتی و درمانی، اصناف و دیگر ارگان ها و مردم با تعطیلی مدارس و اصناف جلوی شیوع بیماری گرفته شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اما به مروز زمان و باز شدن مراکز و رعایت نشدن مسائل بهداشتی شرایط سخت تر شده تعداد فوتی ها ناشی از کرونا زیادتر شده است.

وی افزود: خبرهای متفاوتی ناشی از کرونا به گوش می رسد اما تا مرحله اجرایی برسد و واکسن این بیماری وارد بازار شود فاصله زیادی است، هر کاری که باعث جمع شدن عده ای شود باید  آن جمع یا تشکیل نشود یا اگر جمع تشکیل شد مانند هیئت های عزاداری، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

هرندی عنوان کرد: قرن ها عزاداری امام حسین (ع) را انجام دادیم و به برکت این عزاداری ها در طول تاریخ به لحاظ معنوی و اجتماعی بهره هایی بردیم  شکل گیری انقلاب اسلامی و همچنین شهیدان به تاسی از امام حسین (ع) به جبهه ها رفتند و از دین اسلام دفاع کردند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: علی رغم تبلیغات شبکه های بیگانه و خبرهای مایوس کننده و سختی های که سال ها تحمل کردیم جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و تاثیر مستقیم روی سیاست های آمریکا دارد.

وی ادامه داد: عزاداری امام حسین به بهترین شکل با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ملاک عمل را ستاد کرونا قرار داده و برگزار خواهیم کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.