منو

تعداد واحدهای تولیدی استاندارد کرمان به ۳۴۴ واحد رسید

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: تعداد واحدهای تولیدی فعال دارای پروانه نشان استاندارد در این استان به ۳۴۴ واحد افزایش یافت.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا،اسماعیل عاقلی افزود: ۹۶ واحد تولیدی استان کرمان که پروانه استاندارد دریافت کرده اند در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی فعال هستند.

وی اظهار داشت: تعداد کل پروانه های استاندارد صادر شده در اداره کل استاندارد استان کرمان تاکنون ۶۴۴ مورد است که از این تعداد ۲۷۵ مورد از پروانه های صادره در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: طی سال جاری تعداد ۵۶۳ مورد بازرسی فنی توسط کارشناسان اداره کل انجام گرفته که ۱۱۹ مورد از بازرسی ها در صنایع غذایی و کشاورزی بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۰۱ مورد نمونه برداری در استان کرمان توسط کارشناسان انجام گرفته که ۱۳۸ مورد آن در صنعت غذایی و کشاورزی بوده است.

عاقلی افزود: پس از بازرسی فنی و نمونه برداری و آزمون و انطباق محصولات نمونه برداری شده با استانداردهای ملی مربوطه در تیرماه سال جاری تعداد ۵۳ مورد تذکر، پنج مورد اخطار، ۲ مورد پلمب، ۸۰ مورد جمع آوری کالا، ۲ مورد اعلام جرم و ۶ مورد شکایت در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ۲۴ مورد صدور پروانه کاربرد نشان استاندارد از ابتدای سال جاری تعداد هفت مورد در صنایع غذایی بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ مورد از ۲۱ مورد تمدید پروانه کاربرد نشان استاندارد در حوزه صنایع غذایی بوده است گفت: از ۱۷ مورد تعلیق پروانه کاربرد نشان استاندارد چهار مورد در صنایع غذایی و کشاورزی گزارش شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان داشت: صنایع غذایی سه مورد از هفت مورد ابطال پروانه کاربرد نشان استاندارد به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان توصیه به مردم توصیه کرد که به کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد توجه کنند و جهت اثبات اصالت کالا آن را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند و در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق با دایره حقوقی اداره کل یا سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ تماس داشته باشند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.