منو

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: تحریم‌ها روی فعالیت نیروهای مسلح تاثیر نگذاشته است/ارتقای ۱۳ نمره‌ای آمادگی رزمی نیروی زمینی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: به هیچ عنوان تحریم ها بر روی فعالیت نیروهای مسلح تاثیر نگذاشته و حتی رشد جهش واری را در همه ارکان نیروهای مسلح شاهد هستیم.

۲۷ مرداد ۱۳۹۹

امیر سرتیپ “نوذر نعمتی” امروز ۲۷ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق نزاجا با گرامیداشت یاد شهداء به ویژه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری ویژگی های خاصی را در مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایشان بیان کردند که یکی از ویژگی ها تدبیر شهید و پشت تدبیر شهید سلیمانی دنیایی از تلاش، صحبت و مجاهدت قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه دوران خدمت شهید سلیمانی سه دوره خاص بود و این فرصت شاید برای دیگران هم فراهم شده، افزود: یک دوره هشت ساله در دفاع مقدس و بعد از آن کارنامه طولانی و درخشان در مقابله با اشرار دارد و بعد با فرماندهی نیروی قدس وارد جبهه وسیع و خاصی به نام جبهه مقاومت می شود.

نعمتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقدام به موقع را ویژگی دیگر شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کردند، افزود: ویژگی اصلی شهید سلیمانی اخلاص در همه چیز است که در هر جنبه ای از زندگی انسان اخلاص را زیربنای امور کاری خود قرار داد.

وی با اشاره به ویژگی شجاعت سردار شهید سلیمانی عنوان کرد: دوران دفاع مقدس دوران بسیار سختی برای رزمندگان و مردم ما بود و مردم ولایتمدار، انقلابی و بصیر پشت سر رزمندگان بودند که پشتوانه گرانقدری بود اما جبهه مقاومت یک جبهه خاص بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهید سلیمانی با توکل بر خدا، ولایت مداری محض و انقلابی گری کامل و شجاعت این سرپُل را توسعه و جبهه مقاومت را سر و سامان داد.

وی در ادامه افزود: مسئولیت در جمهوری اسلامی فرصت بسیار گرانقدری است که اگر غیر از این نظام اسلامی بود شاید این فرصت ها را پیدا نمی کردیم که به مردم و نظام خدمت کنیم و این فرصت بی نظیری است که به واسطه نظام اسلامی به هر کدام از ما در لباس های مختلف ممکن است برسد.

نعمتی تصریح کرد: باد این فرصت را غنیمت بشماریم که در غیر این صورت قطعا ضرر می کنیم؛ فرصت خدمت در هر لباس و هر شغلی که به واسطه وجود نظام اسلامی به ما می رسد.

وی بیان کرد: شکرانه فرصت مسئولیت در نظام اسلامی، جهادی کار کردن است و باید به خداوند توکل کرده، سعه صدر، صلابت و اعتماد به نفس داشته باشیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره عمل و مدیریت جهادی بارها این اصول را تبیین کرده اند و باید عمل قرارگاهی به جای عمل ستادی در مدیریت جهادی صورت بگیرد که عمل قرارگاهی تکلیف مدارانه است نه وظیفه مدارانه و عمل قرارگاهی عمل به موقع است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش گفت: متانت، ایمان، صلابت و وقار از ویژگی های امیر معمارباشی است که از روز نخست دارای این خصلت ها بود و در دوران خدمت نیز به بهترین وجه ممکن در همه رده ها ماموریت خود را انجام داده است.

نعمتی با اشاره به اینکه در قرارگاه عملیاتی جنوبشرق مسئولیت سه استان به عهده امیر معمارباشی بود که در اوج تحریم های ظالمانه، آمادگی رزمی بسیار خوبی در این نیروها به وجود آمد بیان کرد: در دوران فرماندهی وی تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان در آمادگی رزمی یگان های مختلف نیروی زمینی رتبه نخست را کسب کرد.

جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: به هیچ عنوان تحریم ها بر روی فعالیت نیروهای مسلح تاثیر نگذاشته و حتی رشد جهش واری را در همه ارکان نیروهای مسلح شاهد هستیم.

وی افزود: دشمن می خواست نا امیدی و رکود را در جای جای نظام اسلامی با تحریم ها ایجاد کند که برعکس خواسته دشمن، فعالیت های خوبی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

نعمتی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه در حال ساخت است و به زودی تعداد زیاد دیگری را آغاز خواهیم کرد بیان کرد: در حوزه آمادگی های رزمی در همه جهات نیروی زمینی ارتش علاوه بر اینکه رکود را حس نکرده، یک دقیقه هم بیکار ننشسته و کارشناسان نظامی دنیا می دانند در دو سال گذشته حدود ۱۳ نمره ارتقاء آمادگی رزمی در نیروی زمینی اتفاق افتاده است.

جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این مسائل نشان می دهد کشور، نظام و نیروهای مسلح و ارتش و نیروی زمینی دارای امکانات وسیع، بالقوه و بالفعل است که با امثال این تحریم ها از پای در نمی آید.

وی در پایان اظهار کرد: آمایش سرزمینی جدیدی را در منطقه جنوبشرق تعریف کرده ایم و از همه مسئولان استانی که مجاهدانه ما را همراهی کردند، تشکر می کنیم.

در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان از خدمات امیرمهدی معمارباشی تجلیل و امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش معرفی شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.