منو

سفر راهیان نور از 10 استان کشور به کرمان/موزه شهید سلیمانی ساخته می‌شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با پیگیری های انجام شده، راهیان نور حاج قاسم را ثبت ملی کرده‌ایم اما به دلیل اینکه در حال حاضر هنوز امکانات و زیرساخت‌های لازم در استان به اندازه کافی فراهم نیست در گام اول طی یک‌سال ۱۰ استان همجوار برای راهیان نور به کرمان سفر می‌کنند.

۲۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستاربه نقل فارس ، سردار حسین معروفی ظهر امروز در ستاد هماهنگی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داست: نمی‌گذاریم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در خاطره تعریف شود و شهید حاج قاسم را نه در دفاع مقدس و نه در جبهه مقاومت محدود نمی‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: این مکتب  را باید دست‌یافتنی قلمداد کنیم نه دست نیافتنی و مکتب شهید سلیمانی ذیل مکتب امامین انقلاب است زیرا شهید سلیمانی پرورش یافته این مکتب است.

وی با بیان اینکه مکتب و راه حاج قاسم متعلق به نظام و همه ملت ایران است و این مکتب نگاه سیاسی، قومیتی و مذهبی ندارد، گفت: برای این مکتب یک شورای سیاست‌گذاری، دبیر و هیئت اندیشه‌ورزی و ۱۴ کار گروه تعریف شده است.

معروفی با اشاره به اینکه بر نامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت برای این مکتب تعریف شده است، افزود در اولویت کار فرهنگی در این ساختار پنج مولفه تعریف شد ابتدا نماسازی یا فضاسازی،  فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و پنجم تبدیل به جریان انقلابی و مومنانه است که می‌تواند  مصونیت برای کشور و ملت بزرگمان ایجاد کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده، راهیان نور حاج قاسم را ثبت ملی کرده‌ایم اما به دلیل اینکه در حال حاضر هنوز امکانات و زیرساخت‌های لازم در استان به اندازه کافی فراهم نیست در گام اول طی یک‌سال ۱۰ استان همجوار برای راهیان نور به کرمان سفر می‌کنند.

معروفی بیان کرد: برای حضور هزار نفر در روز، زیرساخت فراهم کرده‌ایم و به همین دلیل برای سه سال با اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تفاهم‌نامه نوشته و آماده پذیرای هزار نفر کاروان راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی هستیم.

وی با بیان اینکه تالار بزرگ موزه دفاع مقدس کرمان به تالار شهید حاج قاسم سلیمانی تعییر نام‌ پیدا می‌کند، بیان داشت: موزه شهید سلیمانی ساخته می‌شود و همچنین لشکر پیشکسوتان شهید سلیمانی راه‌اندازی و حدود ۴ هزار نفر  پسشکسوت دفاع مقدس عضو این لشکر هستند.

معروفی با بیان اینکه پبشنهاد داده‌ایم میدان بسیج شهر کرمان به میدان جهانی شهید سلیمانی تغییر کند و  از میدان بسیج تا میدان عاشور دالان مکتب حاج قاسم شود و همچنین نماسازی در میدان آزادی انجام شود، افزود: نماسازی در سراسر استان ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مراسم سالگرد حاج‌قاسم را به سمت مردمی شدن باید  سوق دهیم و در نخستین سالگرد شهادت ایشان ۱۰ روز برنامه داریم، گفت: علاوه بر شهر کرمان برنامه ویژه برای شهر رابر برنامه‌ریزی شده و باید چهره این شهر تغییر کند.

خاطره‌های فراوان حاج قاسم در سینه همرزمان و دوستانش مکتوب شود

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: مطالبه جدی مردم  در مورد سردار سلیمانی بعد از شهادت ایشان، شناساندن آن به نسل‌های آتی و آنچه در مکتب سلیمانی باید رقم بخورد، است، استان کرمان بخش قابل توجهی از مکتب سلیمانی را در خود جای داده است.

وی عنوان کرد: در کنار جبهه گسترده مقاومت توقع این است که مسئولان فرهنگی، اجرایی و ارشد استان تدبیری در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: مکتب سلیمانی فقط مخصوص کرمان نیست و اگر این اتفاقی که امروز رقم می‌خورد با کمی تاخیر است به دلیل هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی بود که باید در سطح کشور انجام می‌شد.

علیدادی‌سلیمانی گفت: در سطح ملی بنیاد سلیمانی شکل گرفته و ماموریت‌هایی در خصوص این مکتب دارد و فعال است و باید در استان در این زمینه کارهایی انجام شود آنچه که امروز در این جلسه  عملیاتی می‌شود، نقشه راه مکتب شهید سلیمانی است.

وی بیان داشت: بخشی از گفته‌ها و مطالب سردار سلیمانی به صورت کتبی در وصیت‌نامه‌، نامه‌ها و … وجود دارد اما خاطره‌های فراوانی در سینه‌های دوستان، همرزمان و اطرافیان سردار شهید سلیمانی وجود دارد که نوشته نشده‌اند و باید اینها به صورت مکتوب درآیند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.