منو

هنوزسال تحصیلی شروع نشده،وزارت اموزش و پرورش مردود شد!

این پرسشی است که ساعاتی پیش، یکی از مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش، با حضور در رسانه ملی کوشید بدان پاسخ گوید؛ اما بیشتر بر ابهامات پیرامون آن افزود، چون رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «والدین روز شنبه قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا از باز بودن مدارس مطمئن شوند»!

۱۴ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل تابناک ،در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، وزارت آموزش و پرورش با به چرخشی عجیب و سوال برانگیز، توجه میلیون‌ها ایرانی را به خود جلب کرد!
سال تحصیلی ۱۳۹۹/۱۴۰۰ در حالی از فردا آغاز می‌شود که قرار بود بسته به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف، آموزش غیرحضوری و یا با رعایت پروتکل‌های سخت گیرانه و با محدودیت‌هایی ویژه به انجام برسد، اما به یکباره همه چیز تغییر کرده و اولویت، آموزش حضوری شده است.
این خبری است که وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اخیرش اعلام و تاکید کرد که جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و درباره حضور در مدرسه از روز شنبه و جزئیات آن خود مدارس به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهند کرد. سخنانی که با شیوه نامه اعلام شده برای بازگشایی مدارس مغایرت داشت.
همین اختلاف‌ها موجب شده که در ساعات اخیر بسیاری از مردم با این سوال مواجه باشند که آیا قرار است مهم‌ترین گام در مقابله با شیوع کرونا که تعطیلی مدارس بود، به عقب برداشته شده و اوضاع به روال سابق بازگردد؟ آیا بازگشت ۱۵ میلیون دانش آموز، معلم و اولیای مدارس به مدارس تدبیری منطقی است؟ 

این پرسشی است که ساعاتی پیش، یکی از مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش، با حضور در رسانه ملی کوشید بدان پاسخ گوید؛ اما بیشتر بر ابهامات پیرامون آن افزود، چون رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «والدین روز شنبه قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا از باز بودن مدارس مطمئن شوند»!
اظهارنظری که واکنش‌های طنز زیادی به دنبال داشته و دستمایه شوخی و تعجب بسیاری از کاربران فضای مجازی شده است. شوخی با تصمیمی که نشان می‌دهد، وزارت آموزش و پرورش قادر به اتخاذ یک تصمیم ساده، آن هم چندماه بعد از تصویب شروع به کار مدارس در نیمه شهریورماه نیست.
همان وزارت خانه‌ای که در هفتمین ماه شیوع ویروس کرونا در کشور و در شرایطی که نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته به صورت غیرحضوری به دانش آموزان آموزش داده، موفق به رونمایی از نسخه جدید نرم افزار شبکه اجتماعی دانش آموزی یعنی شاد نشده و آن را هم به ساعات آینده و شنبه موکول کرده است.
اشکالاتی که فراتر از این موارد هستند و می‌شود محروم بودن بالغ بر ۳.۵ میلیون دانش آموز از اینترنت و شمار بیشتری از دانش آموزان و حتی اولیای مدارس و معلمان از گوشی هوشمند را هم به شمارشان افزود تا دریافت که چقدر این وزارت خانه در عمل به وظایفش کوتاهی و قصور مرتکب شده است.
وضعیتی که حالا با هدیه دادن سرگیجه‌ای بزرگ به عموم مردم در خصوص دایر بودن/نبودن کلاس‌های درس در شروع سال تحصیلی جدید، چاره‌ای باقی نمی‌گذارد، جز اینکه بگوییم این وزارت خانه مردود شده است. مردود در آزمونی که می‌تواند نتایجی مانند ورود مجلس به ماجرا و استیضاح وزیر را هم به دنبال داشته باشد و حتی بدتر، به ابتلای شمار زیادی از ایرانیان به کووید ۱۹ و عواقب شوم آن منجر شود!


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.