منو

کبود نیروی خدماتی درمداس رفسنجان در شرایط کرونایی/روسفید شدن تیم های نظارتی در برگزاری مراسم های عزاداری ده اول محرم

مدارس رفسنجان برای انجام پروتکل های بهداشتی با کمبود نیروی خدماتی روبه رو هستند. براثر نظارت شبانه روزی طلبه ها و نیروهای انتظامی و بسیج رفسنجان مراسم ده اول محرم با انجام پروتکل های بهداشتی برگزار شد .

۱۷ شهریور ۱۳۹۹


به گزارش ایستار،عصریکشنبه ستاد واکنش سریع به بیماری کرونا با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

جمالی زاده در ستاد مبارزه با کرونا در زمینه وضعیت کنونی شهرستان اظهار داشت:در یکی دو هفته اخیر سیر نزولی در شهرستان داشتیم .

وی ادامه داد :این سیر نزولی بر اثر کنترل و بازرسی تیم نظارتی و همکاری مردم شهرستان بوده است و در چند روز اخیر فوتی براثر کرونا نداشتیم .

معاون بهداشت درمان رفسنجان اظهار داشت : تست های انجام شده را با توجه شرایط کنونی یک بار در مرکز کریم آباد و بار دیگر بیمارستان انجام دادیم و هر دوبار جواب تست های انجام شده یکسان بود و از سیر نزولی در شهرستان اطمینان خاطره پیدا کردیم.

وی خاطر نشان کرد:اما تا زمانی که یک مورد مثبت کرونا درشهرستان وجود داشته باشد شرایط خوب نیست و باید پروتکل های بهداشتی به طور جدی انجام شود.

جمالی زاده در زمینه برگزاری مراسم های عزا داری ماه محرم اظهار داشت:با نظارت نیروهای انتظامی شهرستان ،نیرو های بسیجی وطلبه ها به صورت شبانه روزی مراسم های عزا داری محرم با پروتکل های بهداشتی انجام شد . و همچنین تا اخر هفته جاری در صورت نداشتن مبتلا جدید به کرونا از درستی انجام پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری محرم خبر دار خواهیم شد.

معاون بهداشت و درمان رفسنجان در زمینه بازگشایی مدارس تاکید کرد:
در اوایل مرداد ماه در خصوص احتمال بازگشایی مدارس تیم های نظارتی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان و اموزش و پرورش را تشکیل داده ایم و براساس چک لیست اماده شده تا کنون پنجاه در صد مدارس شهرستان را بازرسی کرده ایم مابقیه ی مدارس را تا اخر هفته جاری مورد بازرسی قرار خواهیم داد.

دکتر حسین تقوی رئیس اموزش و پرورش رفسنجان در ادامه جلسه ستاد کرونا در زمینه بازگشایی مدارس اظهار داشت: اموزش تعطیل شدنی نخواهد بود و باید اموزش مقاومتی را در زمینه اموزش به دانش اموزان پیشه بگیریم و طبق تحقیقات انجام شده هیچ اموزشی بازدهی اموزش حضوری را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سلامت دانش اموزان در الویت اول و در مرحله بعد اموزش مامشکلات بسیاری در مدارس از جمله فرهم کردن مواد ضد عفونی ،کوچک بودن ساختمان مدارس و تعداد زیاد دانش اموز داریم.

تقوی تصریح کرد:باید ضدعفونی به صورت مرتب در مدرسه انجام شود ، تهویه مناسب برای محیط های اموزشی،دانش اموزان با فاصله ۱/۵متر از هم در کلاس های درس حاضر شوند در صورتی این اصول رعایت نشود به صورت جدی برخورد خواهیم کرد و هیچ اغماضی در کار نخواهد بود.

رئیس اموزش و پرورش رفسنجان یاد اور شد: در حال حاضر ۱۲۰ نیرو خدماتی در مدارس شهرستان کم داریم همچنین در سال گذشته بسیاری از نیروها خدماتی بازنشسته شده اند و ۳۵ نیرو ازاد در مدارس کار میکنندو نیروی رسمی اموزش و پرورش نیستند و طبق میل اداره کار انجام نخواهند داد.

تقوی در خصوص پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی عنوان کرد:مدارس غیر دولتی شهریه ثابت را طبق اطلاعات وارد شده در سایت اموزش و پرورش ازسوی اموزش پرورش دریافت خواهند کرد و دریافت شهریه خدمات ویژه در حال حاضر ممنوع خواهد بود.

و در پایان گفت:از مدیران مدارس در خواست کردیم شناسنامه ای از وضعیت دانش اموزان تهیه کنند به اداره ارسال کنند و از والدین در خواست داریم به عنوان معلم یار در اموزش مارا همراهی کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.