منو

پیام کرمانی‌ها از جوار مزار «حاج‌قاسم» در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی

تجمع انقلابی مردم کرمان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت برگزار شد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس، اقشار متخلف مردم کرمان با تجمع در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی  اقدام موهن مجله فرانسوی را در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص)محکوم کردند.

حجت‌الاسلام علی توکلی امام جمعه موقت کرمان در این آیین اظهار داشت: در قرآن آمده است که دشمن در تلاش است که نور خدا را خاموش کند اما خداوند نور خودش را تمام و کامل خواهد کرد و برای خاموش کردن نور خدا دشمن از مقدماتی استفاده می‌کند که یکی از آنها اهانت و آزار به شخصیت‌های اول این مکتب است.

وی عنوان کرد: دشمن گاهی با جنگ‌های تحمیلی، گاهی با استفاده از چهره‌های نفاق و گاهی با نسبت دادن‌های نادرست و ناروا و گاهی با نفوذ در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری به دنبال این است که از سبک زندگی مردم رنگ خدایی را بگیرد و مردم را نسبت به دستورات دینی کم اهمیت بکند.

باید همه اقدامات دشمن را به ویژه در خاورمیانه رصد کنیم

امام جمعه موقت کرمان گفت: انقلاب اسلامی هر روز عمیق‌تر، ریشه‌دارتر، جامع‌تر و گسترده‌تر به حرکت خودش ادامه می‌دهد و دشمن هم قطعا ساکت و بی‌تفاوت نمی‌نشیند گاهی با همین اهانت و گاهی با آتش زدن قرآن دلیل این کار هم عوامل مختلفی می‌تواند باشد.

توکلی ادامه داد: یکی از دلایل این است که می‌خواهد حرکات مرموز و پیچیده‌ای که امروز در خاورمیانه تحت عنوان صلح اسرائیل با امارات در حال رقم خوردن است آن را تحت‌الشعاع قرار دهد و کار خود را به راحتی و بدون عکس‌العمل زیاد انجام دهد لذا رهبری در پیامشان فرمودند این گناه بزرگ و نابخشودنی است ولی ما باید مراقب باشیم که دشمن از این فضای به وجود آمده استفاده نکند و اهداف خودش را پیاده نکند یعنی ضمن اینکه غیرت دینی خود را نشان می‌دهیم باید همه اقدامات دشمن را به ویژه در خاورمیانه رصد کنیم و در مقابل آن موضع بگیریم.

چرا فرانسه در موقع انتقاد به هولوکاست آزادی بیان را فراموش کرد؟

وی اظهار کرد: این اهانت به رسول اکرم اسمش را آزادی بیان گذاشتند، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید این حکایت از آزادی بیان دارد و ما نمی‌توانیم برای آن محدودیت قائل شویم یک سوال این است که جناب رئیس جمهور فرانسه چندین سال قبل دانشمند خود شما وقتی هولوکاست را مورد انتقاد قرار داد محکوم، زندان و جریمه کردید و آن روز آزادی بیان را فراموش کردید و اجازه ندادید که به هولوکاست اهانت شود و مورد انتقاد قرار بگیرد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: در کنار مرقد مطهر سردار شهیدمان این جمله را باید مورد اندیشه قرار دهیم که جایزه صلح نوبل را به ترامپ قاتل سردار سلیمانی اختصاص می‌دهند اینقدر دنیا معادلاتش به هم ریخته و ارزش‌ها جابجا شده و واقعیت‌ها بعضا به طور علنی وارونه جلوه می‌کند که یک قاتل به عنوان برنده جایزه صلح نوبل در دنیا مطرح می‌شود.

توکلی بیان داشت: آیا خودشان خجالت نمی‌کشند و حیا نمی‌کنند کسی که از رفتارهای اسرائیل در فلسطین و جنوب لبنان و عراق نقش اول را دارد چرا باید مورد توجه مجامع بین‌المللی غیردولتی قرار گیرد ما می‌گوییم فرانسه اقدامی را که انجام داد بیانگر عمق کینه اروپا و آمریکا به مکتب اسلامی است.

انقلاب اسلامی با سلاح جلو نرفت بلکه یک پشتوانه معنوی دارد

وی بیان داشت: اینها همه چیز را از نگاه مادی می‌بینند اما به معنویت انقلاب اسلامی توجه ندارند انقلاب اسلامی یک معنویتی دارد که راه را برای نفوذ در دل‌ها فراهم و بسترها را آماده می‌کند ما با جنگیدن پیش نرفتیم انقلاب اسلامی با سلاح جلو نرفت بلکه یک پشتوانه معنوی دارد و آدم‌های مخلص پا به کار از خود گذشته‌ای که از ابتدای انقلاب خود را فدا کردند و جلو بودند صدای انقلاب را به دنیا رساندند و این را نباید مورد غفلت قرار داد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان داشت: امروز بسیاری از کشورها و مسلمانان تظاهرات و این اهانت را محکوم کردند اما در داخل کشور آن سلبریتی‌هایی که از یک قاتل اعدامی حمایت می‌کنند اگر شرافتی می‌داشتند اینجا عکس‌العمل و واکنشی نشان می‌دادند و اینقدر برای افراد مسئله دار سینه چاک نمی‌دادند.

طلاب سیرجانی توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند

جمعی از طلاب و شهروندان سیرجان امروز با تجمع در مدرسه علمیه  این شهر، توهین نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

این طلاب همچنین با شعارهای انقلابی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استکبار، مرگ بر انگلیس از اهانت دشمنان به پیامبر انزجار خود را ابراز داشتند.

در این تجمع امام جمعه سیرجان گفت: دشمنان به بهانه آزادی بیان به ساحت پیامبر اعظم اسلام (ص) اهانت می‌کنند در حالی که خود اصلا به آن اعتقاد ندارند و از هیچ ظلمی علیه بشریت رویگردان نیستند.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی افزود: راه برون رفت از دشمنی‌های استکبارجهانی و غرب تنها ایستادگی مسلمانان در برابر زیاده‌خواهی‌هاست و باید مسلمانان از دین دفاع کنند.

وی گفت: استکبارجهانی تنها به منافع خود فکر می‌کند و تاریخ گویای این موضوع مهم است که آنها خیلی دروغ می‌گویند و از وحدت بین امت اسلام سخت ناراحت و در هراس هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.