منو

تاسیس اولین کلینیک ناباروری /افزایش بیماران کرونایی در رفسنجان

علی موسوی بیان کرد :اولین کلینیک ناباروری با حضور متخصصین زنان و زایمان در رفسنجان فعالیت خود را شروع کرده است . ودر حال حاضر در بیمارستان رفسنجان با افزایش بستری بیماران کرونایی در icu مواجه هستیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،علی موسوی رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه وضعیت بیماران کرونایی شهرستان بیان کرد:مردم با بازگشایی مدارس حضور ویروس کرونا در جامعه کم رنگ احساس کردند .تا دو هفته گذشته هیچ بیمار کرونایی در icu حضور نداشت اما اکنون ۶ بیمار کرونایی در icu بیمارستان بستری هستند.و در پاییز خطری جدی سلامت جامعه را تهدید خواهد کرد.

وی ادامه داد :افزایش بیمار کرونایی کار ما را در بیمارستان سخت خواهد کرد زیرا باید از یک جهت حافظ سلامت کادر درمان باشیم که سلامت اجتماعی را کنترل کنند از جهت دیگر باید در جدا سازی بیماران دقت کنیم که بیماران دیگر به کرونا مبتلا نشوند.تا بتوانیم جلو رشد و افزایش بیماری کرونا را بگیریم.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ضمن تشکر از خیران شهرستان اظهارداشت:در وزارت بهداشت و بیمارستان رفسنجان با کمبود امکانات و منابع مالی رو به رو هستیم .

موسوی تصریح کرد: مرکز ۵۰ تخت خوابی مس اماده بستری بیماران در icu در صورت افزایش بیماران کرونایی خواهد بود همچنین در این مرکز تمام استاندار های لازم انجام شده است.

وی از راه اندازی کلینیک ناباروری در رفسنجان خبر داد :این کلینیک فعالیت خود را با متخصص جنین شناسی و فوق تخصص ناباروری اغاز کرده است و معاینه زوج های نابارور در این مرکز انجام میشود . یکی اساسی ترین نیاز های شهرستان راه اندازی بخش و کلینیک ناباروری بود زیرا بیماران نابارور شهرستان برای درمان به شهر های مجاور سفر میکردند و مشقت بسیاری را متحمل میشدند.

وی خاطرنشان کرد:بخشی از امکانات این مرکز ناباروری توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری خواهد شد.اما برای تکمیل امکانات این مرکز به خیرین شهرستان نیاز خواهیم داشت.

در ادامه این نشست خبری مریم مرتضوی فوق تخصص زنان و زایمان با توجه کاهش جمعیت کشور تصریح کرد:رشد جمعیت در کشور رو به کاهش است در این راستا باید خدمات ناباروری با هزینه مناسب به زوج های نا بارور ارائه شود .

مرتضوی با اشاره به تاثیرات منفی ناباروری در جامعه خاطر نشان کرد:ناباروری باعث طلاق و بیماری ها ی روحی و روانی بسیاری در جامعه امروزه میباشد .به همین علت خدمات ناباروری به صورت نیمه رایگان و بسیاری از دارو های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی ادامه داد:در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج نابارور در جامعه ایران وجود دارد و سالانه ۸۰ هزار زوج بیمار به این امار افزود میشود. نرخ باروری در رفسنجان ۱.۹است که با استاندارد آن۲.۵ فاصله دارد.

وی در پایان گفت : درکلینیک ناباوری یکشنبه و سه شنبه هر هفته شیفت صبح به صورت نوبت دهی حضوری بیماران را ویزیت خواهیم کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.