منو

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان:بیماران کرونایی چشم انتظار حضور بهبود یافتگان در مراکز انتقال خون هستند.

دو هفته قرنطینه و محدویت های جدید وضع شده برای حضور در سطح شهرها از شنبه برقرار می شود اما اهدای خون قرنطینه ندارد، مراکز انتقال خون فعال و بیماران چشم انتظار حضور اهداکنندگان خون در این مراکز هستند.

۲۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، مهدی محمدحسینی عصر امروز 28 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام نياز پايگاه انتقال خون رفسنجان و كاهش ذخاير خوني اين مركز و حمايت رسانه هاي محلي و كاربران فضاي مجازي از راه اندازي پويش اهداي خون، مردم شهرستان رفسنجان حضوری حداکثری در این مرکز برای کمک به همشهریانی که احتیاج به فرآورده های خونی در این روزهای سخت داشتند پیدا کردند.

وی با قدردانی از تمامي اهداكنندگان و افرادي كه با حمايت و همكاري در جلب اهداكنندگان خون باعث ايجاد يك حركت جهادي در اهداي خون شدند، افزود: در روزهاي اخير با مشاركت مردم در امر اهداي خون پايگاه انتقال خون رفسنجان توانست ذخاير خوني را كه با كاهش شديد مواجه شده بود جبران نمايد.

وی بیان کرد: اهداي خون يك نياز دائمي است و از مردم خواستند اهداي خون را به عنوان يك كار خير و خداپسندانه در زندگي خود لحاظ نمايند چراكه نياز به خون و فرآورده هاي آن هميشه وجود دارد و در مواقع بحراني مثل شرايط فعلي بيماري كرونا ( كوويد 19) اين نياز بيش از قبل احساس مي شود.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان با اعلام اینکه ميزان اهداي خون چهار روز اخير مطابق با 50 درصد اهداي خون مهر ماه بوده است، خاطرنشان کرد: در چهار روز اخیر بالغ بر 120 هزار سی سی خون در رفسنجان اهدا شد.

وی در این رابطه عنوان کرد: از بيماران بستري به دليل بيماري كرونا درخواست داریم که اين افراد می توانند 28 روز پس از بهبودي با مراجعه به مركز انتقال خون نسبت به اهداي پلاسماي كوويد 19 جهت درمان بيماران بدحال در مراكز درماني شهرمان به دليل بيماري كرونا كمك کنند.

محمدحسینی تصریح کرد: پلاسماي بهبود يافتگان از بيماري كوويد 19 نقش به سزايي در درمان اين بيماران دارد.

وی با تاکید بر شرایطی که همه گیری کرونا بر کشورها تحمیل کرده است گفت: ایران نیز مثل سایر کشورها و شاید کمتر، پس از کرونا دچار کمبود ذخایر خون شد. دلیل این کاهش اهدای خون این است که کرونا فقط یک بیماری با تبعات جسمی نیست و دارای ابعاد و تبعات اقتصادی و روانی است و باورهای غلطی در دنیا در این مورد رایج هست. مثلا برخی فکر می کنند که تزریق خون یا اهدای آن سبب انتقال کرونا می شود، یا ایمنی بدن کم می شود.

محمدحسینی همچنین با اشاره به تعطیلات دو هفته ای پیش رو از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: دو هفته قرنطینه و محدویت های جدید وضع شده برای حضور در سطح شهرها از شنبه برقرار می شود اما اهدای خون قرنطینه ندارد، مراکز انتقال خون فعال و بیماران چشم انتظار حضور اهداکنندگان خون در این مراکز هستند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: 65 درصد اهداکنندگان خون در رفسنجان و انار مستمر هستند.

محمدحسینی در پایان اضافه کرد: در پایان لازم است از طرف خود و تمامي بيماران و نيازمندان به خون و فرآورده هاي آن بواسطه اين كار خداپسندانه و انسان دوستانه از همه مردم شريف رفسنجان، امام جمعه رفسنجان، فرماندار ويژه رفسنجان، اداره تبليغات، بخشدار مركزي، روساي محترم ادارات و نهادهاي شهرستان، دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان، فرماندهي محترم نيروي انتظامي، فرماندهي محترم توپخانه، فرماندهي محترم سپاه مقاومت و بسيج جامعه پزشكي، روساي محترم دانشگاهها و اساتيد محترم دانشگاه، مديريت محترم آموزش و پرورش، هيئت هاي مذهبي و موكب ها، حوزه هاي علميه برادران و خواهران، انجمن كارآفرينان رفسنجان، روساي محترم كليه بانكها، خيرين بزرگوار، مردم و مسئولين بزرگوار شهرستان انار و همه عزيزاني كه نام برده نشده است كمال تشكر و قدرداني را داشته باشم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.