منو

قدردانی رییس دادگستری و دادستان از برگزار کنندگان طرح نذر آزادی زندانیان

حجة الاسلام پورمحمدی و ایمان شهسواری با حضور در دفتر امام جمعه رفسنجان از تلاش‌ها و پیگیریهای ایشان و موکب خاتم الانبیاء (ص) در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قدردادنی کردند.

۱۲ آذر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار ،دادستان شهرستان رفسنجان در این نشست صمیمانه با بیان این که با ابتکار موکب خاتم الانبیاء (ص) و امام جمعه رفسنجان و همکاری ستاد دیه طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کلید خورد، بیان کرد: در ادامه با بررسی‌های ستاد دیه استان کرمان، تعداد افراد و میزان بدهی‌ها مشخص شد. بنا به اعلام ستاد دیه ۲۴ نفر از زندانیان واجد شرایط بودند که در قالب ستاد دیه و با کمک خیرین، قسمتی از بدهی آنان را ستاد دیه و قسمت دیگر را خیرین پرداخت کنند. مهمترین قسمت موکب خاتم الانبیاء (ص) بود که هزینه‌‌هایی را که هرساله برای پذیرایی از زائران اربعین در عراق هزینه می‌کرد، به این امر اختصاص دهد.
شهسواری افزود: بعد از تشکیل جلسات در ستاد دیه و پیگیری‌های حجة الاسلام اسماعیلی، پرونده‌‌ زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل شد.
دادستان رفسنجان اذعان کرد: تعدادی از زندانیان غیبت داشتند که مشمول کمک‌های ستاد دیه نمی‌شدند اما دادستانی با موجه کردن غیبت آن‌ها این مانع را رفع کرد تا بتوانند از کمک‌های خیرین و ستاد دیه بهره‌مند شوند.
وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های امام جمعه محترم و پیگیری‌ها و پرداخت‌های موکب، در نهایت چهارشنبه هفته پیش که روز نهایی پرداخت‌ها بود، پرداخت بدهی ۲۴ نفر تکمیل شد. این افراد صرفا جرائم مالی داشتند که یا مهریه یا نفقه یا بدهی مالی بود و باید می‌پرداختند.
شهسواری تصریح کرد: ۳۵ نفر از زندانیان جرائم عمد که از محکومیت‌ آن‌ها فقط رد مال مانده بود، با پیگیری خوب آقای اختیار آبادی رییس زندان رفسنجان، چندین نفر از خیرین خارج از سیستم ستاد دیه و تشریفات و ملاحظات، حاضر شدند این مبالغ را بپردازند و تعدادی هم به موجب دستورالعملی که رییس محترم قوه قضاییه فرستاده بود که تا شش‌ماه می‌توانستیم پایان حبس را اعطا کنیم؛ در مجموع ۵۹ نفر در رفسنجان و در کل استان کرمان ۱۳۷ نفر آزاد شدند.
وی با اشاره به این که هم اکنون فرد مشمول آزادی در زندان رفسنجان نداریم، گفت: نتیجه مجموع اقداماتی که انجام شد این بود که تقریبا ۱۰۰ نفر از آمار زندان کاسته شد. این اقدام بسیار بزرگ و خوبی بود که از همه بزرگواران تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان نیز در این دیدار صمیمانه گفت: با اجرای «نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» جلوه بسیار خوبی از همکاری و مواسات مؤمنانه به نمایش گذاشته شد. مردم خوب پای کار آمدند، خوب کمک کردند و ۵۹ خانوار را خوش‌حال کردند.
حجة الاسلام عسکری تصریح کرد: برای اجرای این طرح مسائل شرعی کاملا رعایت شد تا کمک‌های مردمی فقط برای زندانیان جرائم غیرعمد صرف شود و افرادی که مشمول جرائم غیرعمد نمی‌شدند خیّر خاص داشتند. موکب هم در این زمینه وسواس و احتیاط شرعی داشت تا مردم پولی را که دادند صرف آزادی زندانیان غیرعمد شود. افرادی که جرم عمدی انجام داده یا دفعه دومی بود که به زندان رفته بودند چون شامل این قانون نمی‌شدند، خیّر خاص داشتند.
وی از همکاری و همت جدی دادستان رفسنجان در راستای آزادی ۳۵ نفر زندانی قدردانی کرد و گفت: امیدی در مردم ایجاد شد و دانستند پولی را که کمک می‌کنند نتیجه می‌دهد و شاهد نتیجه‌اش بودند.
امام جمعه رفسنجان با بیان این که موکب خاتم الانبیاء (ص) از تمام ظرفیت و آبرو و اعتباری که داشت، استفاده کرد؛ از تلاش موکب قدردانی کرد و در ادامه گفت: مجموعه رسانه‌ای و تیم خبرنگاری هم تلاش کردند و به خوبی پوشش خبری دادند. الحمدلله کار موفق و خوبی بود.
وی خاطرنشان کرد:این جرقه را موکب خاتم الانبیاء (ص) زد ما تایید کردیم و رسانه‌ها از این طرح تبلیغ کردند. سپاه هم این امر را تأیید و اجرا و کشوری کرد و رفسنجان الگوی کشوری شد و امسال در هفته بسیج یکی از برنامه ها آزادی زندانیان بود.
دادستان شهرستان به یک چالش اشاره کرد و گفت: چالشی که قبلا داشتیم این بود که چرا ایرانی‌ها در عراق پول خرج می‌کنند، طرح آزادی زندانیان پاسخی برای این شبهه شد که ببینید خیرین فقط در عراق برای امام حسین (ع) هزینه نمی‌کنند و این ظرفیت ایجاد شد که به عشق امام سوم شیعیان خیرین در داخل کشور این گونه کارها را انجام دهند.
امام جمعه رفسنجان در ادامه بیان کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که در رفسنجان محکومین جرائم غیرعمد که مشمول قوانین شوند (جرم کیفری نداشته باشند، بدهی زیر ۲۰۰میلیون تومان باشد، حتما هم دفعه اول باشد)، نداریم.
رییس دادگستری شهرستان رفسنجان هدف از تشکیل این جلسه را تشکر از امام جمعه و موکب خاتم الانبیاء (ص) دانست و گفت: شما نیت حسنه‌ای داشتید و اراده کردید، خدا هم از این کار خوب حمایت کرد. در میدان هم ورود پیدا کردید هم تبلیغات خوبی انجام شد.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: موکب خاتم الانبیاء (ص) با رعایت این مسئله که کاری به پولی که مردم هر ساله برای پیاده‌روی اربعین می‌دادند، نداشت؛ سوای از برنامه‌های قبل، با اعلام صریح و واضح که این کمک‌ها برای آزادی زندانیان جمع‌آوری می‌شود، در کنارش شماره حساب دیگری را برای بازسازی عتبات عالیات در عراق اعلام و افراد را مخیر کرد که هر کس خواست برای آزادی زندانیان و هر کس خواست برای بازسازی عتبات عالیات کمک کند.
رییس دادگستری رفسنجان اذعان کرد: یکی از مزایای طرح این بود که مناسبتی اجرا نشد. از دهه اول محرم شروع شد و تا بعد از ماه صفر ادامه یافت تا هزینه لازم فراهم شود.
وی در ادامه افزود: با نصایح و توصیه های امام جمعه در خطبه‌های نمازجمعه و کار خوب موکب و نوع تبلیغاتی که صورت گرفت، باعث شد مردم گرایش پیدا کنند و جهت رضای خداوند و امام حسین ع این کار صورت بگیرد و این کمک‌ها جمع‌آوری شوند.
پورمحمدی با بیان این که آن شخصی که آزاد می‌شود و خانواده‌ وی، احساس می‌کنند که این آزادی، لطف و عنایت سیدالشهدا ع بوده و این نظر معنوی تاثیر فوق العاده‌ای بر آنان دارد، گفت: افرادی بودند که به خاطر نداشتن پول سال‌ها در زندان بودند، نه حمایت خانواده را داشتند و نه کسی را داشتند تا به آن‌ها کمک کند، اما این کار که صورت گرفت همه از رحمت واسعه الهی حضرت سیدالشهدا علیه السلام بود. امیدواریم این نیت مورد عنایت خاص امام حسین (ع) قرار بگیرد.
رییس دادگستری شهرستان رفسنجان در پایان گفت: از طرف مجموعه قوه قضائیه و دادگستری رفسنجان از امام جمعه محترم و موکب خاتم الانبیاء ص تشکر می‌کنم. این کار خداپسندانه و خوب، به ویژه در دوره کرونایی که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها ضعیف است و اگر مرد خانواده در زندان باشد این قضایا مضاعف می‌شود، همه چیز به‌جا و بسیار خوب انجام گرفت.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.