منو

فرماندار رفسنجان : شرکت ملی صنایع مس می تواند با ایجاد صنایع پایین دستی، فشار اشتغال را از روی خود بردارد

شرکت مس می تواند با ایجاد صنایع وابسته علاوه بر اینکه برخی از نیازهای خود را از این طریق تامین نماید ،فشار مضاعف انتظار مردم برای استخدام در مس را کاهش داده و توسعه متوازن و اشتغال در شهرستان شکل دهد.

۰۴ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،مجید فصیحی هرندی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: با همت مدیران و همه نیروهای شرکت مس در کشور، مواهب شرکت مس هم به اقتصاد کشور رسیده و گره هایی را در سطح ملی گشوده و هم با شهرستانها در همه عرصه ها ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: مجتمع مس سرچشمه با ارتباطی که با پژوهشگران و دانشگاهها پیدا کرده است ، باعث می شود دورنمای خوبی را در عرصه تکنولوژی و تولید  در رفسنجان‌ و کشور توسط این معدن‌ متصور شویم .

وی تصریح کرد: صنعت عظیم مس با بهره گیری از توان متخصصان داخلی در حال بهره وری بیشتر از وضعیت موجود و در مسیر توسعه قرار گرفته است. مسئله بخشودگی بخشی از  حقوق دولتی به سرانجام رسید که می تواند در توسعه زیرساخت های مرتبط نقش اساسی ایفا کند گرچه  ممکن است در سال گذشته سهم شهرستان رفسنجان نسبت به استحقاقش  محقق نشده باشد اما با پیگیرهایی که  انجام شده است امیدواریم بهره مناسبی از این محل نصیب شهرستان شود .برای انجام این فرایند از استاندار محترم و نمایندگان و رئیس سازمان ضمن استان  تشکر می کنیم که سنگ بنای این فرصت را گذاشتند

فرماندار رفسنجان به تولید اسید سولفوریک در صنعت مس که به کاهش آلایندگی کمک شایانی نموده اشاره کرد و گفت: نگهداری این‌ ماده ارزشمند بسیار دشوار است و مس اگر صنایع وابسته مصرف کننده این محصول استراتژیک راا در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند باعث اشتغالزایی  و ارزش افزوده و تامین بخشی از نیاز کشور به محصولات تولیدی خواهد شد و در این‌ راستا فشار مضاعف بر مردم‌ در رابطه با بیکاری کاهش می یابد.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: به شرکت مس باید به عنوان یک ظرفیت نگاه کرد و اگر بخواهد تمام ظرفیت اشتغال رفسنجان را با شرایط فعلی جوابگو باشد، باید  توسعه هایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: شرکت مس می تواند با ایجاد صنایع وابسته علاوه بر اینکه برخی از نیازهای خود را از این طریق تامین نماید ،فشار مضاعف انتظار مردم برای استخدام در مس را کاهش داده و توسعه متوازن و اشتغال در شهرستان  شکل دهد.

فرماندار رفسنجان در پایان تصریح کرد: رفسنجان تاریخ روشن و فاخری دارد و مردم این شهرستان مطالبات خود را بر اساس فرهنگ خود دنبال می کنند، ما فرهنگ سازی کنیم‌ تا آنچه حق مردم‌ است‌ از راه نظام.‌مندی محقق شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.