منو

رفسنجان 157 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است

فرماندار رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان در دوران دفاع مقدس بیش از 900 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 157 نفر شهید دانش آموز بوده اند و از خداوند می خواهیم در مسیر خدمتگذاری به مردم شرمنده شهدا نباشیم.

۱۵ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،مجید فصیحی هرندی عصر امروز 15 دی ماه در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان رفسنجان که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسئول بسیج دانش آموزی کشور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین محلی و خانواده معزز شهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم با همه محدودیتهای کرونایی، شاهد برگزاری این یادواره هستیم.

وی افزود: افتخار داریم شهید ارسلان اولین شاعر شهید کشور از آموزگاران شهرستان رفسنجان بودند .
فرماندار رفسنجان که خود افتخار جانبازی و آزادگی را در کارنامه خود دارد خاطرنشان کرد از جمله پایگاه هایی در سال 1360 گروههای دانش آموزی آموزش های ابتدایی نظامی را برای رفتن به جبهه از آنها آغاز کردند همین مکان است که می توان به شهید اسفندیار صابری، شهید پاکار، شهید حیدری پور، شهید آفرند، شهید هنری ، شهید نصراللهی و دیگر شهیدان و دههارزمنده، جانباز و آزاده عزیز اشاره کرد لذا اینجا که سابقا دبیرستان شهید دکتر شریعتی نام داشت جای بسیار مقدسی است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به مجاهدتهای دانش آموزان شهید در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: اگر این عزیزان مجاهدانه در جبهه ها حضور نمی یافتند، دست جنایتکار دشمن آنچه که در ابتدای شروع جنگ و در خرمشهر مظلوم اتفاق افتاد را برای ما در درون شهرهایمان رقم می زد . وی افزود درجنگ تحمیلی و دفاع مقدس سن و سال به کناری رفت و همه اقشار جامعه از جمله دانش آموزان به فرمان امام (ره ) ید واحد شدند و علیه دشمن جنگیدند و کاری کارستان کردند و اجازه ندادند قطعه ای از ایران جدا شود.

فصیحی هرندی ادامه داد: اگر بخواهیم امروزه در سنگر مبارزه با استکبار و ظلم و ستم به درستی کار کنیم و آنگونه در مقابل دشمنان بایستیم که موازنه قدرت به عنوان اهرمی بازدارنده در اختیار ملت قرار گیرد و تقویت شود باید در عرصه های علم و تکنولوژی به مرزهای دانش دست یابیم و این با تلاش دانش آموزان که آینده سازان ایران عزیز می باشند بیش از امروز دست یافتنیست .

فرماندار رفسنجان در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان در دوران دفاع مقدس بیش از 900 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 157 نفر شهید دانش آموز بوده اند و از خداوند می خواهیم در مسیر خدمتگذاری به مردم شرمنده شهدا نباشیم


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.