منو

قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در استان اجرایی می شود ؟!

۱۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا :دکتر”محمدجواد فدایی” امروز ۱۲ آذرماه در مراسم روز جهانی معلولین در کرمان اظهار کرد: امیدوارم این قبیل مراسم ها شروع خوبی برای تصمیم گیری‌های جدی درباره معلولان باشد و این هفته فرصتی است تا مسائل و مشکلات معلولان بیان و اقدامات انجام شده بازنگری شود.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق معلولان ظرفیت بسیار عظیم است که اقدامات ارزشمندی را در راستای آن می توان انجام داد. پیش‌بینی‌های این قانون بسیاری از مسائل و مشکلات معلولان را در بسیاری از حوزه‌ها از جمله اشتغال، مسکن، مناسب سازی، بهداشت و درمان، آموزش و … رفع می کند.

فدایی تصریح کرد: در قانون حمایت از معلولان پیش‌بینی شده که شهرداری پایان‌کار ساختمان‌ها را منوط به این موضوع بکند که مناسب‌سازی معماری برای معلولان اعمال شود.

استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه اشتغال معلولان نیز در این قانون پیش‌بینی شده که شرکت‌ها و موسساتی که ۶۰ درصد از سهام آن‌ها متعلق به معلولان باشد دولت تسهیلات خاص و ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: بهزیستی و یا سازمان‌های مردم نهاد و یا موسساتی که برای معلولان فعالیت می‌کنند؛ می‌توانند شرکت‌هایی را با ۶۰ درصد سهام معلولان‌تشکیل دهند و از این مزایای قانونی استفاده و طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی و اقتصادی ایجاد کنند و این امر سبب ایجاد اشتغال معلولان و منافع آن ها می شود.

فدایی با اشاره به اینکه قانون همه دانشگاه‌ها را موظف کرده که معلولان به صورت رایگان از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند، گفت: ستاد نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که خواسته معلولان استان کرمان است، تشکیل و پیگیری خواهدشد که دستگاه‌های اجرایی آنچه که در قانون برای حمایت از این قشر عزیز پیش‌بینی شده را انجام دهند.

وی تصریح کرد: البته بخشی از قانون نیازمند منابع مالی است اما در بودجه دستگاه‌های اجرایی باید پیش‌بینی شود که به دلیل محدودیت‌های اداری کمی طول می کشد.

“سیدمهران عالم‌زاده” شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت: در راستای مناسب‌سازی شهری برای معلولان، از بین خود این افراد مشاور انتخاب شد. ضمن اینکه ستاد مناسب سازی در کرمان راه‌اندازی و قوانین در این راستا تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تمامی فضاهای شهری که بعد از این قوانین احداث شده، مناسب سازی شد و چهار پارک و چهار معبر اصلی شهر کرمان نیز برای معلولان مناسب سازی شده است.

عالم زاده با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل معلولان نیز ۲ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: شهر کرمان  نیز مانند سایر استان‌های کشور دارای نواقصی در این حوزه است و امیدواریم در آینده نزدیک شهری بدون مانع برای معلولان داشته باشیم.

“لیاقت” نماینده جامعه معلولان استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: مناسب‌سازی اماکن برای معلولان و اجرای قانون حمایت از معلولان مهم است. از مسوولان درخواست می کنم مناسب سازی را جدی بگیرند.

فرهنگسازی نسبت به پذیرفتن افراد معلول، درک توانمندی معلولان و … از موارد مطرح شده توسط نماینده جامعه معلولان بود.

گفتنی است در این مراسم از ۱۰ معلول نخبه استان کرمان تجلیل شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.