منو

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی :در زمینه آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی کوتاهی کرده ایم

در حال حاضر تحصیلکرده هایی داریم که در زندگی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند که آن ها را در محیط یادگیری درست راهنمایی نکردیم و آموزش های لازم برای مواجه شدن با مشکلات و آسیب های اجتماعی را ندادیم.

۲۷ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، صبح امروز حجت الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در جلسه شورای اجتماعی شهرستان در فرمانداری رفسنجان با توجه به اینکه عدم آموزش مناسب موجب بروز آسیب های اجتماعی در جامعه میشود بیان کرد:یکی از آسیب های اجتماعی مهم اعتیاد است که هم عامل و هم معلول است این آسیب اجتماعی باعث شده از هم پاشیده شدن بسیاری از خانواده ها در جامعه است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از آسیب های اجتماعی طلاق است عنوان کرد:عدم آشنایی زوجین با تکنیک های زندگی و نیز عدم سواد اجتماعی موجب جدایی می شود و همچنین بخشی دیگر از طلاق ها هم به علت مسائل فرهنگی و فضای مجازی است.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: تعداد زیادی از زندانیان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر به سال های طولانی 10 تا 20 سال و یا برخی حبس ابد محکوم شدند و همچنین 90 درصد کسانی که طلاق گرفته اند یکی از زوجین به مواد مخدر شامل شیشه، کراک و..معتاد بوده است.

وی با توجه به اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی نگران کننده است افزود:تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد عرضه مهیا می شود و همچنین در کلان شهرهایی مانند تهران از زمانی که شخصی بخواهد مواد مخدر تهیه کند تا زمانی که به دستش برسد 15 دقیقه زمان میبرد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در زمینه مصرف مشروبات الکلی اذعان کرد: در سال 92 یک هزار نفر در رفسنجان در اثر مسمومیت به مشروبات الکی به بیمارستان های شهرستان مراجعه کردند که حدود 12 نفر فوت کردند.

وی ادامه داد:در همان سال 14 کارگاه تولید مشروبات الکلی در این شهرستان منهدم و450 نفر دستگیر شدند که 250 نفر محکوم به شلاق و 120 نفر هم زندانی شدند.

حجت الاسلام پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت:کودکان از زمانی که وارد دبستان میشوند تا پایان تحصیلات دانشگاهی تقریبا 16 سال در اختیار امر تعلیم و تربیت قرار دارند چه چیزی را به آن ها یاد داده ایم که مفید واقع شود؟

وی ادامه داد:در حال حاضر تحصیلکرده هایی داریم که در زندگی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند که آن ها را در محیط یادگیری درست راهنمایی نکردیم و آموزش های لازم برای مواجه شدن با مشکلات و آسیب های اجتماعی را ندادیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به کوتاهی در زمینه آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: یک چهارم کل ازدواج های کشور منجر به طلاق می شود و همچنین بیشتر سن مجردها بین 30 تا 40 سال است.

ودر اخر گفت:تعدادی از زوجین مشکل ناباروری دارند و برخی دیگر هم یک فرزند دارند و همچنین در زمینه غربالگری تعدادی از فرزندان سقط می شوندکه این عوامل باعث کاهش جمعیت میشود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هشت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.