منو

سند جامع‌ و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان اجرایی می شود

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان‌ گفت: سند جامع‌ و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان با هدف ارائه راهکارهای بهتر زندگی کردن اجرایی می شود.

۲۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، مجید فصیحی هرندی در جلسه شورای اجتماعی شهرستان رفسنجان و رونمایی از سند جامع و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان اظهار داشت: عنصر اصلی و اساسی به وجود آورنده بسیاری از آسیب های اجتماعی،‌ عدم اشتغال است و بخش دولتی و خصوصی باید در جهت رفع این  مشکل گام‌ های اساسی را بردارند.نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان گفت امیدواریم با موثر اجرایی شدن سند جامع مسائل اجتماعی رفسنجان کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.

فرماندار رفسنجان با بیان این مطلب که هر کدام از آسیب های اجتماعی ممکن‌ است چندین علت داشته باشد، تصریح کرد: از انجایی که خانواده مهمترین‌ نهاد در جامعه است متاسفانه علت برخی آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده  و سبک زندگی و مهارت های زندگی از جمله  مهارت تربیت فرزند، همسرداری ، اقتصاد خانواده و  … دارد که  باید این‌ مهارت‌ ها در دوران تحصیل به دانش آموزان ارائه شود تا در جوانی و پس از آن‌ با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: عدم‌ آگاهی از مسائل مختلف موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود که در اینجا نقش آموزش را باید در راس امور قرار داد، لذا باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی و مهارت آموزی‌ فرزندانمان استفاده کنیم‌.
فصیحی هرندی با بیان اینکه عنصر اصلی و اساسی به وجود آورنده آسیب های اجتماعی موضوع عدم‌ اشتغال است، خاطرنشان کرد: این‌ موضوع باید دغدغه بخش دولتی و خصوصی باشد و گام‌ های اساسی را در جهت رفع این‌ مشکل بردارند.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اخیراً عملیات اجرایی ۷ پروژه را در رفسنجان آغاز کرده است که از مدیریت و مسئولان این مجتمع و شرکت ملی صنایع مس ایران جای تقدیر و تشکر دارد و با اجرای این‌ پروژه ها علاوه بر اشتغالزایی، ارزش افزوده برای مجتمع مس و شهرستان ایجاد خواهد شد.

فصیحی هرندی افزود: مجتمع مس سرچشمه همچنین یکسری تفاهم نامه ها را در حوزه احیا و رونق گردشگری منعقد کرده است که در زمینه اشتغال کمک کننده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان پیشنهاد داد: مرکز فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان منعقد کند تا نیروهای مورد نیاز در پروژه های در دست اجرا، آموزس های لازم‌ را ببینند و زمانی که این  پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفتند از این نیروها بهره مند شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.