منو

صادرات جدی گرفته نمی شود؟

۱۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستاربه نقل از ایسنا:رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به تلاش کرمان برای جهش صادراتی گفت: در سال ۹۷ صادرات غیرنفتی استان کرمان ۲.۲ میلیارد دلار بوه که به راحتی قابل افزایش به ۱۰ میلیارد دلار است؛ که برنامه بلندپروازانه اما عملیاتی است و بخش مهمی از این میزان را می توانیم به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هدایت کنیم.

“سیدمهدی طبیب‌زاده” امروز ۱۳ آذرماه در همایش آشنایی با فرصت های تجاری کرمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: فعالان اقتصادی علی رغم همه مشکلات و تحریم ها، با همت و تلاش خود صادرات را انجام داده‌اند و رشد میزان صادرات غیرنفتی در چند ماه گذشته نشان می دهد عزم جدی در ابن بخش وجود دارد و باید مسیر صادرات را تسهیل کنیم.

وی در ادامه افزود: به نظر ما باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد زیرا قوانین و بخشنامه های زیادی برای صادرات داریم اما در عمل نمود ندارد و بین گفته و عمل تشابهی وجود ندارد.

طبیب زاده تصریح کرد: درخواست داریم باور جدی را در عملیات اجرایی(حمایت از صادرات) نشان بدهیم تا صادرکنندگان با مسائل پیش پا افتاده مواجه نباشند.

وی بیان کرد: اتاق کرمان برنامه ریزی کرده تا سال آینده صرفا برای توسعه صادرات تلاش کند و کار را آغاز کرده ایم و هفته آینده تقدیر از فعالان صادراتی را برگزار خواهیم کرد و تامین مالی را دنبال می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: مسیر توسعه صادرات در اتاق بازرگانی کرمان مرتب رصد می شود و تلاش می کنیم مسیر تسهیل شود.

وی با اشاره به موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا اظهار کرد: به نظر می آید بخشی از دغدغه های ما در حوزه اوراسیا دیده شده و امیدواریم در استان کرمان بتوانیم به موفقیت توافقنامه کمک کنیم و در حالی که از آبان ماه این توافقنامه عملی شده ما با سه نفر از سفرای این کشورها دیدار داشته ایم.

طبیب زاده بیان کرد: امکان تولید محصولات بسیاری در استان کرمان به صورت بالقوه و بالفعل وجود دارد و روابط خوبی با این پنج کشور(روسیه، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان) داریم و عملکرد صادرات سال ۹۶ به ویژه به قزاقستان، قرقیزستان و روسیه خوب بوده و با توجه به ظرفیت موجود، مسیر تا حدودی باز است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ما با عزم جدی به عنوان یک راهکار موثر در توسعه صادرات استان پرداخته ایم و کرمان می تواند بهترین گزینه برای سنجش موفقیت در این حوزه باشد.

وی با اشاره به تلاش کرمان برای جهش صادراتی افزود: در سال ۹۷ صادرات غیرنفتی استان کرمان ۲.۲ میلیارد دلار بوه که به راحتی قابل افزایش به ۱۰ میلیارد دلار است؛ که برنامه بلندپروازانه اما عملیاتی است و بخش مهمی از این میزان را می توانیم به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هدایت کنیم.

طبیب زاده با اشاره به واردات کالاهای ترجیحی از کشورهای اوراسیا بیان کرد: تجارت، معامله دو سویه و برد – برد است و ما نیز می خواهیم سود ببریم و فعالان باید تلاش کنند که کالاهایی با کیفیت عالی و قابل رقابت تولید و صادر کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 19 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.