منو

درخشش رفسنجانی ها در دنیا

رنجبر بیان کرد: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در دنیا تیم پژوهشی ما تمام تمرکز خود را برای تولید پارچه های ماسک انتی باکتریال و انتی وایرال گذاشت که بتواند نانو ذرات مس را به گونه ای داخل پارچه قرار دهد و ماسک های نانو مس را که در کمتر از یک دقیقه ویروس کرونا را نابود میکنند را به تولید برساند .

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش ایستار ، رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولی العصر (عج) عصر امروز در آیین رونمایی از ماسک نانو مس سریتا (انتی باکتریال و انتی وایرال محصول فناورانه و دانش محور )در سالن خیام دانشگاه ولی العصر (عج) رفسنجان اظهار کرد : شهرستان رفسنجان در زمینه شرکت های دانش بنیان جایگاه خوبی دارد و همچنین اولین مرکز رشد فناوری دراستان کرمان در دانشگاه دولتی ولی العصر (عج)دایر شده است که هم اکنون ۴مرکز رشد فناوری در دانشگاه فعالیت میکنند.

وی افزود:در زمینه فناوری شرایط مناسبی را برای تبدیل ایده های علمی به ثروت فراهم کرده ایم و همچنین با پیگیری های دانشگاه ولی العصر (عج)صندوق حمایت از پژوهشگران در استان کرمان تشکیل شده است که ۳۰ درصد از سهام ان متعلق به دانشگاه ولی العصر (عج)رفسنجان است.

رئیس دانشگاه ولی العصر (عج) تصریح کرد:یکی از نیاز های شهرستان رفسنجان پارک علم و فناوری است که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند که با وجود پی گیری های لازم نتوانستیم مجوز پارک علم و فناوری را دریافت کنیم اما امیدواریم که بتوانیم مجوز پردیس نوع سه را دریافت کنیم که یک قدم برای حمایت از این شرکت ها گام برداریم .

وی گفت :در حال حاضر ۷۳ شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ولعصر (عج)فعالیت میکنند که توانستند در اوایل شیوع کرونا کمبود مواد ضدعفونی را در شهرستان رفع کنند .

در ادامه آیین رنجبر مدیر شرکت دانش بنیان ماسک نانو مس سریتا بیان کرد:مجموعه ما در دانشگاه ولی العصر (عج)توانست برای اولین بار در دنیا نانو ذرات مس را با کمترین هزینه ،بالاترین کیفیت و مناسب ترین اندازه تولید کند،تیم پژوهشی و دانش بنیان ما در صنایع پایین دستی مس فعالیت خود را شروع کرد و بعد از مدتی محصول رنگ انتی باکتریال را تولید کرد و با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در دنیا تیم پژوهشی ما تمام تمرکز خود را برای تولید پارچه های ماسک انتی باکتریال و انتی وایرال گذاشت که بتواند نانو ذرات مس را به گونه ای داخل پارچه قرار دهد.

وی افزود:که ویروس ها ،باکتری ها و میکروب ها در صورت نشسته شدن روی این نمونه پارچه از بین روند که مجموعه پژوهشی ما توانست با انجام ازمون و خطاهای متعدد پلیمر هم زیست با نانو ذرات مس را تولید کنند .

مدیر شرکت دانش بنیان ماسک نانو مس تصریح کرد: هرنوع ویروس و میکروبی که روی این نمونه الیاف بنشیند از بین خواهد رفت و همچنین ویروس کرونا در زمانی کمتر از یک دقیقه از بین میرود .

در اخر گفت :با استفاده از این نمونه پارچه میتوان از نشر ویروس کرونا بعد از استفاده ماسک ها جلو گیر کرد،صنعت نانو ذرات مس هم اکنون در اختیار کشور امریکا است و ما توانستیم با استفاده از روش های نوین این ماسک با قیمتی کمتر به مبلغ ۴۰۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسانیم و امروز خرسند هستم که توانستیم با تلاش های شبانه روزی ماسک نانو مس رابه مردم ایران تقدیم کنیم .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.