منو

شهرداری رفسنجان پیشرو در حمایت از حقوق حیوانات

شهردار رفسنجان معدوم سازی سگهای دوره گرد توسط شهرداری را تکذیب کرد

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان به دنبال تقطیع و انتشار صحبت های شهردار رفسنجان در برخی رسانه های محلی و سراسری و جریحه دار شدن احساسات حامیان حیوانات، مهندس محمد مختاری از انتشار نادرست خبر در رسانه ها گلایه و نسبت به آن واکنش نشان داد.

مهندس محمد مختاری شهردار رفسنجان با تکذیب خبر کشتار سگهای بلاصاحب توسط شهرداری رفسنجان، از اقدام مؤثر مدیریت شهری در عقیم سازی، ایمن سازی و رهاسازی سگهای دوره گرد به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در کشور طی سال های اخیر خبر داد و گفت: شهرداری رفسنجان برای جلوگیری از تضییع حقوق حیوانات تلاش می کند و در اجرای طرح ساماندهی سگهای دوره گرد نیز از پشتیبانی انجمن حمایت از حقوق حیوانات برخوردار بوده است.

وی در تشریح سابقه معدوم سازی و دفع سگ های دوره گرد، گفت: پس از لغو شیوه طعمه مسموم برای از بین بردن سگها که به علت ماندگاری در طبیعت مضراتی را ایجاد می کرد، دستور کشتار سگ ها با تفنگ شکاری و سپس با استفاده از اسلحه سازمانی صادر گردید و سرانجام در پاییز 1387 دستورالعملی مبنی بر تقسیم بندی سگ ها به دو گروه مفید و غیرمفید ابلاغ، اما هیچگاه توسط شهرداری رفسنجان اجرایی نشد.

شهردار رفسنجان ادامه داد: از سال 1397 مطالعات لازم برای کنترل جمعیت سگ های دوره گرد آغاز و به دنبال آن با همراهی، پشتیبانی و نظارت انجمن حمایت از حیوانات، پناهگاه نگهداری موقت و عقیم سازی در 17 کیلومتری شهر احداث شد تا با حفظ حقوق این دسته از حیوانات، از روش نامتعارف معدوم سازی که به نوعی بداخلاقی اجتماعی نیز محسوب می شود، جلوگیری گردد.

مهندس مختاری با اشاره به اینکه جلوگیری از تضییع حقوق حیوانات به خصوص سگهای دوره گرد در ردیف اهم برنامه های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: شهرداری رفسنجان براساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها ضمن حفظ حقوق این دسته از حیوانات، به دستورالعمل های ابلاغی نیز پایبند بوده و با وجود فشارها و هزینه های گزاف ناشی از تهیه دارو و نگهداری، تمام قد برای کنترل جمعیت سگهای دوره گرد در رفسنجان ایستاده است.

مهندس مختاری تصریح کرد: شهرداری رفسنجان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در عقیم سازی و رهاسازی سگهای بلاصاحب، با تکیه بر دانش، تجربه و با استفاده از شیوه های مناسب، پس از ایمن سازی، عقیم سازی و واکسینه کردن سگها، آن ها را در محیط رها می کند‌.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر اقدام شهرداری در عقیم سازی و ایمن کردن سگ های دوره گرد در بلندمدت مشخص می شود و از نتایج آن می توان به توقف در تولیدمثل و کاهش جمعیت آن ها و رفع دغدغه و نگرانی شهروندان و حامیان حقوق حیوانات در سال های آتی اشاره کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.