منو

مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، شهرستان رفسنجان را از وضعیت بحرانی بیرون بیاورند‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به بحرانی شدن وضعیت و قرمز شدن این شهرستان از نظر بیماری کرونا، کمک مردمِ صبور و شکیبا را در استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت بهبود وضعیت طلب کرد.

۱۹ فروردین ۱۴۰۰

 

به گزارش ایستار ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی نگرانی خود و کادر درمانی شهرستان را از وضعیتی که از ۲۰ اسفند سال ۹۹ تا کنون برای شهرستان به وجود آمده اعلام کرد و افزود:  از ۲۰ اسفند سال ۹۹ به بعد تعداد تست های مثبت سرپایی در رفسنجان افزایش یافت و  تا به امروز به طور قابل توجهی این‌ موارد افرایش پیدا کرد‌ است.

وی تصریح کرد: در بخش بستری هم تا کنون موارد کرونا مثبت قطعی تا ۳۰ مورد‌ بستری شدند و با موارد مشکوک تا ۴۰ مورد هم داشتیم و این نشان می دهد دچار خیز مجدد شیوع این بیماری شدیم.

دکتر اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه هنوز موارد بستری به طور قابل توجهی افزایش پیدا نکرده اما‌ پیش بینی کرد در هفته های  آینده موارد بستری افزایش یابد‌.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در حال انجام است و وضعیت در آینده رو به بهبودی خواهد رفت امّا مردم فکر نکنند بیماری تمام‌ شده و عادی انگاری و سهل انگاری کنند که خدای نکرده جان افراد به خطر بیفتد و افرادی دچار این بیماری شوند و بعضاً جان خود را هم از دست بدهند که اینجا کمک مردم فهیم و صبور را در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان می طلبیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توصیه کرد: باید مراقبت کنیم تا این خیز موج جدید، سنگین و پر تلفات نباشد لذا مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم این‌ وضعیت را به خوبی پشت سر بگذرانیم‌.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان از ۱۸ فروردین ماه قرمز شده و شهرستان انار هم از وضعیت  آبی به نارنجی تبدیل شده و نشان می دهد وارد یک وضعیت بحرانی شدیم که تنها با کمک مردم می توان این وضعیت را دوباره آبی کرد.

 دکتر اسماعیلی ندیمی در تشریح مجدد توصیه ها اظهار کرد: دورهمی های‌ خانوادگی، تجمعات،  عزاداری و جشن ها تعطیل شود این امر به سود سلامتی آن ها است؛ همینطور هم برای خریدهای غیرضروری از خانه بیرون نروند‌.

وی گفت: امکانات وتجهیزات بیمارستانی اعم از تعداد تخت های بیمارستانی و آی سی یو آماده شده اند اما امیدواریم‌ با رعایت پروتکل بهداشتی توسط عموم نیاز به این امکانات نداشته باشیم‌.

اسماعیلی ندیمی یادآور شد: مردم به محض دچار شدن به علایم‌ اولیه این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت درمان و مداوا به مرکز درمانی مراجعه کنند و پس از آن در خانه بماند و بیرون نروند‌ تا دوران قرنطینه بسته به نظر پزشک طی شود و بهبودی کامل حاصل شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.