منو

آزمایشگاه پترولوژی دانشگاه پیام نور رفسنجان به شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران پیوست

احسان مهرابی ریاست دانشگاه پیام نور رفسنجان عنوان کرد : آزمایشگاه پترولوژی دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان پس از بررسی اطلاعات و توانمندی‌های این آزمایشگاه و با احراز شرایط لازم به عنوان عضو قطعی و فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پذیرفته شد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش ایستار،احسان مهرابی ریاست دانشگاه پیام نور رفسنجان عنوان کرد : آزمایشگاه پترولوژی دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان پس از بررسی اطلاعات و توانمندی‌های این آزمایشگاه و با احراز شرایط لازم به عنوان عضو قطعی و فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پذیرفته شد.

وی یادآور شد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند.

مهرابی تاکید کرد: دامنه پوشش این شبکه شامل آزمایشگاه‌های خدماتی است وعلاوه ‌بر مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی ، وزارتخانه‌های مختلف و مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیامنور رفسنجان بیان کرد: از اهداف فعالیت این شبکه میتوان بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور (با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور)؛ ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب؛ استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارایه خدمات با نتایج قابل اعتماد و کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور خاطر نشان کرد.

وی افزود: عملکرد مراکز عضو این شبکه به صورت سالانه بر اساس سه دسته کلی؛ مشتری مداری، کارکرد و همکاری شبکه‌ای، سنجیده و امتیازدهی می‌شود و مراکز آزمایشگاهی بر اساس امتیاز کسب شده در این ارزیابی، رتبه‌بندی خواهند شد و این امتیازدهی و رتبه‌بندی، معیار اصلی برای حمایت از مراکز آزمایشگاهی خواهد بود.

ریاست دانشگاه پیام نور رفسنجان با اشاره به حمایت از مراکز دانشگاهی در اخر گفت : حمایت از تعمیر و نگهداری، ارتقا، کالیبراسیون و تأمین قطعات برای تجهیزات موجود؛ حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و یا حضور کارشناسان مراکز در این دوره‌ها؛ حمایت از ایجاد و فعالیت کارگروه‌های تخصصی دستگاهی به منظور ایجاد جریان دانش و ارتقای توانمندی کارشناسان؛ حمایت از اخذ اعتبارنامه استاندارد ISO/IEC17025 توسط مراکز عضو شبکه؛ حمایت از پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی تولید داخل کشورو حمایت از خرید تجهیزات آزمایشگاهی داخلی و خارجی دانست.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.