منو

نیازی به تعطیلی مدارس استان کرمان نیست/ موج دوم آنفلوآنزا در بهمن ماه

۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان جزء 5 استانی است که بالاترین میزان مبتلایان به آنفلوآنزا را در کشور داشته است، تصریح کرد: از نگاه علمی وبراساس استانداردهای جهانی بهداشت، نیاز به تعطیلی مدارس در کرمان نیست و همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمبود پزشکی را در زمینه ارائه خدمات به بیماران نداشته است.

دکتر “وحید احمدی طباطبایی” در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در تاریخ ۱۷ آذر ماه گفت: هرساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم و همه گیری این بیماری نیز هر ساله متفاوت بوده به طوری که در برخی سال ها خفیف، برخی سال ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است اما امسال مانند سال 94 این همه گیری شدید نبوده است.
وی با اشاره به سفر چند روز پیش معاون بهداشتی وزیر بهداشت و مدیر کل بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به استان کرمان اظهار کرد: آنها با بررسی های که انجام دادند اعلام کردند که نیازی به تعطیلی مدارس استان کرمان نیست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: خوشبختانه دربحث داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان موجود بوده و این دارو تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان ها تجویز می شود و در زمینه دارو هیچ مشکلی در استان کرمان نداریم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه موج آنفلوآنزا رو به کاهش است و از پنجشنبه گذشته تاکنون، تعداد بستری های ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان های کرمان کاهش یافته است.
احمدی طباطبایی عنوان کرد: زمان تزریق واکسن شهریورماه و مهرماه است اما شایعات پیچیده شده در بین مردم باعث شد در این چند روزه با هجوم مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم.

وی در خصوص مرگ و میر افراد به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گفت: مرگ ها در گروه های پرخطر (افراد بالای 60 سال، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند) بوده که در تمامی این موارد تیزمتاسفانه این افراد به علت مراجعه دیر به پزشک کردن، فوت شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه اکنون جای نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: احتمالا موج دوم آنفلوآنزا در بهمن ماه را دوباره شاهد خواهیم بود اما قطعا شدت آن کمتر از شیوع فعلی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، نماینده آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: تعداد غایبین در مدارس به دلیل جو روانی ناشی از شیوع آنفلوآنزا امسال زیاد بوده اما آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در بین دانش آموزان استان کرمان رو به کاهش است.

انتهای پیام


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.