منو

هوویی به نام نیروهای مدارس غیردولتی

یاد داشتی به بهانه تجمع امروز معلمین حق التدریس رفسنجانی مقابل مجلس شورای اسلامی

۱۹ خرداد ۱۴۰۰

? یادداشت به قلم سید محسن حسینی

معلم و معلمی از گذشته تا به امروز دارای جایگاه خاصی در بین بزرگان همچنین مردم بوده است در وصف این بزرگی به سخنی گوهربار از حضرت علی علیه السلام اشاره می کنم که ایشان فرمودند ” هرکس کلمه ای به من بیاموزد من را بنده خود کرده است” چند سالی هست با ظهور و تأسیس مدارس غیر دولتی و نیروهای شاغل در این مدارس بار زیادی در مقوله تعلیم و تربیت از روی دوش دولت برداشته شده است، نیروهایی تحصیلکرده با وجدان کاری بالا که عاشقانه برای آموزش و پرورش دانش آموزان این کشور با حداقل ها تلاش می کنند.

در این میان ظلم و ناعدالتی که در حق نیروهای شاغل در این مدارس می شود بسیار قابل تامل است!!!به این صورت که این نیروها فقط ۹ ماه در سال حقوق دریافت می کنند (آن هم سه ماهی یک بار) حقوق هایی پایین که نزدیک به حقوق مصوب اداره کار نیز نمی شود!! بیمه آنها سر و سامان درستی ندارد.از عیدی،پاداش،سنوات و هیچ مزایای دیگر نیز برخوردار نیستند نکته مهم اینکه امنیت شغلی در بین این نیروها نیز دیده نمی شود! و همیشه آموزش و پرورش با قاطعیت اعلام کرده که هیچگونه تعهدی در قبال استخدام نیروهای مدارس غیر دولتی ندارد!!!

لازم به ذکر است این نیروها موظف به اجرای کامل بخشنامه ها و دستورالعمل های آموزش پرورش هستند حالا چرا تعهد استخدام نمی دهند جای سوال است!!؟؟

قسمت جالب داستان اینجاست که آموزش و پرورش برای جذب نیرو دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند!!!! مثلاً در جایی گفته است نیروهایی که در سال مثلا ۹۱ تا ۹۳ سرباز معلم بودند بدون آزمون استخدام شوند!!! نیروهایی که تعدادی زیادی از آنها بعد از اتمام دوره سربازی کلاً ارتباط خود را با آموزش و پرورش قطع کرده و شغل دیگری را برای خود انتخاب کرده اند !!!و طی این سالها یک ساعت هم تدریس نداشتند. یا در جایی دیگر گفته است نیروهایی که تحت لوای یک شرکت بودند و فقط یک سال از دولت حقوق گرفته اند بدون هیچ شرطی استخدام شوند!! در بین آن ها هم تعداد زیادی بودند که فقط یک سال تدریس کردند و کلاً از فضای تدریس و مدرسه فاصله گرفتند!!!

در نهایت این ناعدالتی در استخدام هیچ گونه توجیه منطقی ندارد و به نظر می رسد نیروهای غیر دولتی همچنان هووی آموزش و پرورش حساب میشوند!!! امیدواریم در آینده نزدیک با پیگیری نماینده شهر در مجلس و سایر مدیران حق نیروهایی که در مدارس غیر دولتی تدریس می کنند گرفته شود که آنها بتوانند با آرامش به رسالت سنگین خود ادامه دهند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.