منو

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج):اقدامات لازم برای مجوز پردیس پارک علم و فناوری رفسنجان انجام شده است

رنجبر عسکری اظهار کرد:براساس قانون های وزارت علوم در هر استان بیشتر از یک مجوز برای تاسیس پارک علم و فناوری داده نمیشود اما براساس آیین نامه های وزارت علوم میتوان پردیس پارک علم و فناوری را زیر نظر پارک علم و فناوری مرکز استان تاسیس کرد که ما اقدامات لازم را برای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری رفسنجان انجام داده ایم .

۱۹ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) در جمع خبرنگاران شهرستان رفسنجان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد:زمانی دانشگاه ولی عصر (عج) در مسیر واقعی خود حرکت کرده است که اگر دانشگاه تعطیل شود شهرستان با مشکل مواجه شود . درسال های اخیر دانشگاه ها به سمت جامعه محور یعنی شناسایی مشکلات و نیاز های جامعه گام بر میدارند که در این جهت در سال ۸۸ ۱۳مرکز کار آفرینی و در سال۱۳۹۱ مرکز رشد در دانشگاه ولی عصر (عج)ایجاد شدند .

وی افزود:در مرکز رشد از صاحبان و شرکت های دارای ایده حمایت خواهد شد که ایده به خروجی تبدیل شود و به درد جامعه بخورد که در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج)فعالیت میکنند که در بحث کرونا برای تامین مواد ضد عفونی شهرستان فعالیت هایی انجام دادند و به زودی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کار خانه تولید الکل افتتاح میشود که الکل شهرستان و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تامین خواهد کرد.


رنجبر عسکری عنوان کرد:با امضاء تفاهم نامه پژوهشی ،آموزشی و کار آفرینی بین دانشگاه صنعتی شریف ،دانشگاه ولی عصر (عج) و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان پروژه های با همکاری این سه مجموعه انجام خواهد شد که یکی از این پروژه ها مرکز نوآوری شهید ستاری است که در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و سه رویداد بزرگ را برگزار کرده که امیدواریم گام های مثبت دیگری بردارد.


وی ادامه داد:یکی از مراکز دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان مرکز شتاب دهنده است که این مرکز ارتباط بین سرمایه گذاران و صاحبان ایده را برقرار میکند که بین نخبگان و جامعه ارتباط برقرار شود و از نخبگان برای رفع مشکلات جامعه استفاده شود.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان تاکید کرد:براساس قانون های وزارت علوم در هر استان بیشتر از یک مجوز برای تاسیس پارک علم و فناوری داده نمیشود اما براساس آیین نامه های وزارت علوم میتوان پردیس پارک علم و فناری را زیر نظر پارک علم و فناوری مرکز استان تاسیس کرد که ما اقدامات لازم را برای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری رفسنجان انجام داده ایم .


وی در زمینه ی ایجاد صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران اظهار کرد:دانشگاه ولی عصر (عج)با همکاری پارک علم و فناوری کرمان صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران را ایجاد کرد که ۵۰ در صد سهام آن مربوط به دانشگاه ولی عصر(عج) وهمچنین ۴۰ درصد از ۵۰ درصد سهام بخش خصوصی مربوط به شرکت های رفسنجانی است .


رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) با توجه به اینکه دانشگاه معین منطقه خنامان است خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کار های جامعه محور دانشگاه ولی عصر(عج) این بود که زمین های منطقه ی خنامان را زیر کشت زعفران بردیم و پس از آموزش کشاورزان منطقه خنامان از کشت زعفران دانشگاه زمین ها را به کشاورزان واگذار کرد و همچنین در منطقه سرچشمه کشت گل محمدی را انجام دادیم .

وی ادامه داد:در سال های گذشته شهروندان رفسنجان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید به مرکز استان میرفتند که با توجه به در خواست اعلام امادگی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای برگزاری آزمون ها به سازمان سنجش در حال حاضر بسیاری از ازمون ها در این دانشگاه برگزار میشوند که در سال جاری بیش از ۱۰ آزمون با ده هزار داوطلب در دانشگاه برگزار شده است و در سال ۱۴۰۰ دانشگاه از لحاظ برگزاری کنکور سراسر در کشور رتبه اول را کسب کرده است.


رنجبر عسکری با اشاره به عملکرد فرهنگی در حوزه ی شهدای شهرستان عنوان کرد: دانشگاه ولی عصر(عج)در تکاپو است که زندگینامه شهدای دانشجو رفسنجان و اولین خلبان شهید رفسنجانی شهید وجدانی را تدوین و چاپ کند که امیدواریم در هفته دفاع مقدس زندگینامه دو شهید را به چاپ برسانیم .

وی افزود:دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان در ۱۰۶ گرایش دانشجو میپذیرد که ۳۲ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد پیوسته حقوق، ۵۵ رشته ارشد ناپیوسته و ۲۰ رشته گرایش در مقطع دکتری دارد .در حال حاضر ۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۲۰۰ نفر از دانشجوها در مقطع دکتری به تحصیل میپردازند .دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در ۹ رشته به صورت روزانه و ۱۲ رشته به صورت شبانه بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.


رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا سیستم آموزش مجازی دانشگاه ارتقاء یافته بود عنوان کرد:خوشبختانه در دوران کرونا در بحث آموزش مجازی مشکلی پیش نیامد.شرایط واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهیا شده است اما با شرایط کنونی جامعه براثر ویروس کرونا، بعید میدانم که پذیرای دانشجویان کارشناسی برای مهرماه باشیم.

رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) تاکید کرد:۱۵۰۰۰۰ متر مربع ساختمان‌سازی در دانشگاه انجام شده است که تقریبا ۰۰۰ ۱۲ متر مربع پروژه در حال ساخت است و امید واریم یکی از پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح شود‌.

وی اظهار کرد: براساس یک سری شاخص ها و معیار ها دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان رتبه های بسیار خوبی در چند سال اخیر کسب کرده است.

در آخر گفت: باتوجه به اینکه تولید انرژی پاک و راه اندازی پنل های خورشیدی در این سال ها در دستور کار دانشگاه بوده است در سال ۹۲ مرکز مونتورینگ برای کسب اطلاعات در خصوص تابش نور راه اندازی شد تا مشخص شود چه پنل هایی با آب و هوای رفسنجان سازگار است و تا به حال دو نیروگاه خورشیدی ۳۵ و ۵۰ کیلو وات راه اندازی شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.