منو

تقوی:آموزش و پرورش رفسنجان توان استعداد یابی دانش آموزان را ندارد

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان تاکید کرد:بسیاری از مشکلات موجود در جامعه به آموزش و پرورش برمیگردد زیرا اگر آموزش و پرورش خروجی خوبی داشته باشد جامعه آینده خوبی پیش رو خواهد داشت .متاسفانه با وجود اینکه آموزش و پرورش رفسنجان در استان زبان زد است اما توان استعداد یابی و پرورش دانش آموزان را ندارد.

۲۱ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز حسین تقوی رئیس آموزش پرورش رفسنجان در نشست خبری در محل تالار فرهنگیان شهرستان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه عنوان کرد:سال تحصیلی ۱۴۰۰_۹۹ رابه سختی پشت سر گذراندیم اما نتوانستیم به علت عدم حضور فیزیکی دانش اموزان نتیجه مطلوب را کسب کنیم البته نه تنها کشور ایران بلکه کشور های توسعه یافته هم با مشکلات آموزش مجازی دست به گریبان بودند .

تقوی افزود:بسیاری از مشکلات موجود در جامعه به آموزش و پرورش برمیگردد زیرا اگر آموزش و پرورش خروجی خوبی داشته باشد جامعه آینده خوبی پیش رو خواهد داشت .متاسفانه با وجود اینکه آموزش و پرورش رفسنجان در استان زبان زد است اما توان استعداد یابی و پرورش دانش آموزان را ندارد.

رئیس اموزش و پرورش شهرستان رفسنجان اظهار کرد:خوشبختانه تعدادی از فرهنگیان واکسیناسیون شدند و مابقی فرهنگیان باید در سامانه برای دریافت واکسن ثبت نام کنند .مدارس شهرستان از لحاظ ساختمانی با مشکلات بسیاری مواجه هستند که میطلبد ارگان ها به کمک آموزش وپرورش بشتابند زیرا نیروهای انسانی موفق و متعهد آینده توسط آموزش و پرورش تعلیم و تربیت میشوند.

وی ضمن تبریک به رتبه های برتر شهرستان در کنکور سراسری گفت:کسب رتبه های برتر توسط دانش اموزان رفسنجان باعث ایجاد انگیزه برای دانش اموزان شهرستان شده است .امیدوارم که خیرین شهرستان پای کار بیایند تا بتوانیم امکانات بهتری را برا تعلیم و تربیت دانش اموزان فراهم کنیم .


اجرای طرح ملی شهاب در مدارس رفسنجان


در ادامه ی نشست خبری اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شریف معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد:در حال حاضر در شهرستان ۱۱۸ مدرسه دولتی ،۸۶ مدرسه غیر دولتی و ۱۲۰ مرکز مستقل پیش دبستانی فعالیت میکند .سال گذشته آموزگاران دوره ی ابتدایی و ۱۵۰ نیروی جدید را به صورت صفر تا صد توسط یک تیم تهرانی به صورت مجازی و حضوری اموزش دادیم .

وی افزود:در شهریور ماه سال گذشته با شروع سال تحصیلی جدید ۹۰ درصد دانش آموزان روستایی ،۵۰ درصد دانش آموزان شهرستان در مدارس به مدت چهار هفته حضور یافتند و هشت ماه باقی مانده سال تحصیلی را به صورت مجازی پشت سر گذراندن .

شریف تاکید کرد:باشروع آموزش مجازی نزدیک به ۲۰۰۰ دانش آموز امکانات لازم برای آموزش مجازی را در دسترس نداشتند که هشت اطلس آموزشی را برای هشت ماه باقی مانده سال تحصیلی تهیه کردیم و در اختیار دانش آموزان گذاشتیم که از تحصیل باز نمانند .

وی ادامه داد:در دوره ی ابتدایی هدف از آموزش کتب فارسی تسلط پیدا کردن دانش آموزان در چهار مهارت شنیدن،سخن گفتن،خواندن و نوشتن است که سال گذشته در دو مدرسه در سطح شهرستان این مهارت ها را تحت طرح خوانا اجرا کردیم و در سال تحصیلی آینده در بیش از ۵۰ مدرسه ابتدایی اجرا خواهد شد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد:برای بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به صورت خانه به خانه جست و جو کردیم و افرادی که مشکل مالی داشتند به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان معرفی شدند که از تحصیل باز نمانند .

وی افزود:در طرح ملی شهاب ؛شناسایی و هدایت استعداد های برتر از پایه چهارم ابتدایی دانش آموزان در ۸ حوزه استعداد یابی میشوند و در پایان سال نهم با توجه به علاقه و استعداد هایشان انتخاب رشته انجام میدهند .


مدارس رفسنجان با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستند



ابراهیمی معاون پشتیبانی و توسعه مهارت ها ی اموزش و پرورش شهرستان در ادامه جلسه گفت:در چهار گذشته تا کنون ۱۵ پروژ ه در حوزه آموزش و پرورش شهرستان افتتاح شدند یا در دست اجرا هستند .در دوسال اخیر که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکنیم آموزش به دانش آموزان تحت شعاع قرار گرفته است و باید زیر ساخت هایی فراهم میشد که توانستیم به کمک خیرین ۳۳۰ تلفن همراه و تبلت تهیه کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم .


وی ادامه داد:در سال تحصیلی گذشته ۱۱۰۰ سطل زباله در دار ،۱۵۰ دستگاه ضد عفونی ،۵۰ هزار ماسک برای حوزه های امتحانی و مدیریت مدارس ،۳هزار لیتر مواد ضد عفونی برای سطوح و ۲۵۰۰ لیتر الکل برای ضد عفونی دست ها فراهم کردیم که از شیوع ویروس کرونا جلو گیری کنیم .


ابراهیمی تاکید کرد:در مدارس شهرستان با کمبود ۱۳۰ نیروی خدماتی و سرایدار مواجه هستیم که مدارس با مشکلات امنیتی ،حفاظتی و بهداشتی روبه رو هستند .


میرزایی معاون متوسطه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان در پایان نشست خبری خاطر نشان کرد:دانش آموزان رفسنجانی در کنکور سراسری یک رتبه تک رقمی ،هفت رتبه دو رقمی ،۲۴ رتبه زیر هزار ،۲۲ رتبه زیر دو هزار و ۶۸ رتبه زیر ۳هزار و همچنین در جشنواره علمی و پژوهشی در حوزه ی ادبیات دو رتبه کشوری کسب کرده اند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.