منو

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با ایستار: مردم به برنامه رای بدهند نه به جریان و جناح

۲۸ دی ۱۳۹۸

سرویس سیاسی ایستار، منیژه نوروزی: نمای نزدیک عنوان سلسله مصاحبه ها با شخصیت ها و تحلیل گرانی است که تارنمای خبری ایستار به منظور انجام رسالت رسانه ای و آگاهی بخشی، آن را در دستور کار خود قرار داده است. میهمان سومین گفت و گوی نمای نزدیک حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان بود. وی که به تازگی  امامت جمعه رفسنجان را عهده دار شده است در این گفت و گوی کوتاه که در دفترشان انجام شد توصیه هایی به گروه های سیاسی و نماینده بعدی شهر مطرح کردند. متاسفانه در حین گفت و گو به دلیل پیشامد کردن موضوعی این مصاحبه از تفصیل خارج شد.

چه شد که شما به عنوان امام جمعه رفسنجان انتخاب شدید؟ و وضعیت سیاسی رفسنجان را چگونه می بینید؟

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تهران این تصمیم را اخذ کردند من اصلا دنبالش نرفتم، تصمیم خودشان بوده است. ایران کشوری سیاسی است این نشان از رشد فکری جامعه دارد و مردم همه سیاسی هستند و فضای باز سیاسی هم وجود دارد و افراد جامعه در مسائل سیاسی دخالت می کنند خوب بعضا بعضی از شهرها مثل شهرهای شمالی استان بیشتر در قضایای سیاسی ورود پیدا می کنند که بیشتر به مسائل فرهنگی بستگی دارد، فرهنگ مردم بالاتر است و درک عمیق از مسائل را دارند و به طور طبیعی خودشان را صاحب نظر می دانند و ما به نظرات آنها احترام می گذاریم آنها هم در مسائل سیاسی ورود پیدا می کنند.

 چه انتظاری از گروه های سیاسی و مسئولین رفسنجان دارید؟

گروه های سیاسی با حفظ حرمت ها نسبت به افراد و جریان های دیگر فکر سیاسی خودشان را مطرح کنند و فعالیت داشته باشند ولی باعث اختلاف،تفرقه و تضعیف نظام نباشند و بیشتر سعی کنند نظرات رهبری نظام را بشنوند و تامل کنند، همسو و هماهنگ با سیاست های کلی نظام در مسائل سیاسی دخالت کنند خب این طبیعی است مثلا وقتی دو پزشک برای درمان یک مریض هر کدام یک راهکاری را ارائه می دهند اما هر دو هدفشان درمان مریض است جریا ن های سیاسی هم به همین شکل است هر کدام برای رضای خداوند نظرات سیاسی دارند لذا با حفظ حرمت ها ورود پیدا کنند و نظرات سیاسی شان را مطرح نمایند.

نوع تعامل شما با گروه های مختلف چه گونه خواهد بود؟

ما نظرات همه می شنویم و حساسیتی هم نسبت به هیچ کدام نداریم هر کس که کار خوبی انجام دهد می گوییم کارتان خوبی است و هرکس که کار خلاف انجام دهد می گوییم کارشان کار خوبی نیست از باب نصیحت و خیرخواهی ورود پیدا می کنیم و وابستگی جناحی به هیچ جریان خاصی نداریم.

از دیدگاه شما جایگاه آرا مردم در ساختار نظام جمهوری اسلامی و میزان اثر گذاری آن چگونه است؟

اولین کلمه ای که در جمهوری اسلامی داریم جمهوری است یعنی نظام ما وابسته به آرای مردم است، مردم هستند که حرف اول و آخر را در ساختار نظام می زنند، شما ببینید مجلس شورای اسلامی با آرای مردم مجلس خبرگان رهبری با آرای مردم است حتی تعیین رهبر توسط خبرگان رهبری که با آرای مردم انجام می شود و همچنین شورای شهر هم با آرای مردم است شاید در هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران به آرای عمومی توجه ندارد.

تحلیل شما از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در حوزه میزان و کیفیت مشارکت و نتیجه احتمالی چه هست؟

قطعا حضور مردم یک حضور مایوس کننده ای برای دشمن و معنا داری برای دوستان است و امید بخش خواهد بود قطعا مردم مومن و متدین انقلابی، وفادار و فداکار به نظام در انتخابات شرکت می کنند و میزان هم رای است و مردم به هرکس به عنوان نماینده مجلس رای دادند ما و همه  در خدمتشان هستیم همکاری می کنیم تا کار ها با قوت پیش برود.

نیاز امروز جامعه را به حضور چگونه نامزدهایی با چه ویژگی ها و نوع نگرشی میدانید؟

کاندیداها باید اهل تلاش و کار باشند و کارهایشان دانش بنیان باشد،  آگاهی لازم و علمی را برای انجام کارهایشان داشته باشد، صاحب نظر، دارای طرح و برنامه باشند، جامعه را بشناسند هم مشکلات و هم ظرفیتها را درک کنند وبرای برون رفت از مشکلات جامعه طرح داشته باشد نه طرح های نشدنی، متناسب با توانمندیها برای برون رفت از مشکلات طرح داشته باشد و از آن طرف برای توسعه اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی ، استفاده از افکار جوانان، اشتغالزایی و مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و امثال آن طرح و ایده داشته باشد.

از دیدگاه شما ضرورت جوانگرایی در کشور و در مجلس چیست که از سوی مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفت؟

جوانان هم دارای نشاط هستند هم دارای فکر و تحصیلات، یک آدم مسن ممکن است تجربه داشته باشد اما قاعدتا نشاط و جوانی را ندارد گرچه ممکن است آدم مسنی هم وجود داشته باشد که روحیه جوانگرایی و جوانی داشته باشد آن را هم جوان می دانیم ولی کسی که اهل کار، سواد ،تجربه و تخصص باشد و روحیه کار وتلاش جهادی داشته باشد این همان جوانگرایی است که می توان از آن فرد برای چابکی بیشتر درکارها استفاده کرد که کارها سریعتر ,دانش بنیان و با استحکام پیش رود.

وضعیت سیاسی و چینش نامزدهای انخابات پیش رو در رفسنجان را چگونه ارزیابی می کنید؟

از همه جریان های سیاسی در شهر وجود دارد از هر گروه هستند بستگی دارد به مردم که ذائقه شان چی باشد مردم برنامه های کاندیداها را ملاحظه کنند و انشاا…به برنامه رای بدهند نه بخواهند به جریان و جناح رای بدهند، هر کس که برنامه های خوب دارد و توانمندیهایش بیشتر باشد پایبندیش به نظام و انقلاب بیشتر هست مخصوصا تاکید می کنم که هر کس که پایبندیش به نظام ، انقلاب و انقلابی گری بیشتری دارد به آن فرد رای بدهند.

از دید شما مهمترین محورها و برنامه های نماینده بعدی رفسنجان در حوزه ملی و منطقه ای چه باید باشد؟

یکی مسئله حل معضل بیکاری هست حدود 15 هزار جوان بیکار داریم که این معضل برای همه ما یک دغدغه است که نماینده بعدی بتواند زمینه اشتغال مولد نه فقط بروند در یک اداره ای به نحوی کاری برایشان جور شود و حقوقی دریافت کنند را فراهم نماید، یکی هم مسئله حفظ و توسعه کشاورزی است برای آب که بزرگترین معضل منطقه ای است فکری بردارند اینکه چگونه واز کجا  می توان آب را به منطقه آورد با طرح های شدنی نه طرح های رویایی و خیالی برای حل این مشکل اقدام کنند، واقعا برای حل معضل آب طرح ارائه شود تا کشاورزی را به عنوان محور توسعه حفظ شود و از آن طرف راهکارهایی برای جمع آوری پول های سرگردان مردم (که به تنهایی نمی توانند از پول هایشان استفاده مولد و اقتصادی داشته باشند) ارائه دهند با تشکیل تعاونیها ، راه اندازی کارخانه و… هم اشتغال مولد  ایجاد کنند هم در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و صنعت بالا قدمی برداشته شود از این طریق می توان خیلی از نیازمندیهای کارخانه هایی چون مس سرچشمه را تامین نماید.

شما با سردار سلیمانی روابط نزدیکی داشتید. در پایان اگر خاطره ای از این شهید بفرمایید؟

بیان خاطره شاید خیلی مفید نباشد اما ایشان را با چند محور می شناسم؛ یکی اینکه ایشان واقعا عبد و بنده خداوند و مطیع دستورات الهی بودند، از جوانانی که به ایشان ابراز عشق و علاقه می کنند این درسها را این شهید بیاموزند، سردار سلیمانی بنده صالح خدا بود دوم متواضع و احترام فوق العاده ای به مردم ، پدر و مادرش قائل بود و همچنین بزرگان قوم، سوم اینکه اهل جهاد، پیکار و مبارزه بود شب و روز نمی شناخت هر آنچه که در توان داشت برای کار بیشتر و خدمت بیشتر به کار می گرفت دیگران باید از ویژگیها استفاده کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.