منو

رفسنجان کتاب خوان ترین شهر استان/ارائه ۱۴۳هنرکارت به هنرمندان رفسنجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان اذعان کرد: در مطالعات پژوهشی انجام شده در  اردیبهشت ماه ۱۴۰۰  بیان شده است که میانگین مطاله مردم شهرستان به ۱۲ دقیقه رسیده است که نشان میدهد از میانگین استانی هم یک دقیقه پیشی گرفتیم که میتوان از رفسنجان به عنوان کتاب خوان ترین شهرستان استان کرمان نام برد.

۱۴ مهر ۱۴۰۰

رفسنجان میزبان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان 

به گزارش ایستار،عصر امروز ایمان محمد آبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگار رفسنجان اظهار کرد:امسال برای دومین بار میزبان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در شهرستان خواهیم بود که در سطح کشور فقط ۱۳شهرستان میزبان این رویداد مهم خواهند بود .

وی با توجه به اینکه شهرستان رفسنجان از ۱۶ الی ۲۰ مهر ماه میزبان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان خواهد بود ،افزود: در این مدت دوازده فیلم خواهد شد و همچنین ۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان شهرستان در بخش داوری این جشنواره حضور خواهند داشت .به پاس قدر دانی از خدمات کادر درمان در دوسال اخیر از فرزندان کودک و نوجوان کادر درمان شهرستان به عنوان مهمان افتخاری دعوت به عمل می آید .

راه اندازی باشگاه کتاب خوانی سالمندان در رفسنجان

ایمان محمد آبادی با اشاره به اینکه طبق پژوهش های انجام شده در سال ۱۳۹۶میانگین مطالعه روزانه مردم شهرستان رفسنجان ۸ دقیقه بوده است، اذعان کرد:در مطالعات پژوهشی انجام شده در  اردیبهشت ماه ۱۴۰۰  بیان شده است که میانگین مطاله مردم شهرستان به ۱۲ دقیقه رسیده است که نشان میدهد از میانگین استانی هم یک دقیقه پیشی گرفتیم که میتوان از رفسنجان به عنوان کتاب خوان ترین شهرستان استان کرمان نام برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان در زمینه پایتختی کتاب عنوان کرد:امسال رفسنجان نامزد جدی برای پایتختی کتاب ایران است که ۱۴ برنامه ویژه در کنار سایر برنامه های هنری توسط ۱۲ فرد حقیقی و حقوقی با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان که عمده اعتبار آن توسط مجتمع مس و شهرداری پشتیبانی شد، برگزار شده است.

وی افزود:۷۰باشگاه کتاب خوانی درسطح شهرستان فعال است که با هماهنگی های انجام شده با اداره بهزیستی شهرستان باشگاه کتاب خوانی سالمندان را راه اندازی خواهیم کرد .

کلنگ زنی کتاب خانه مدرن رفسنجان 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تصریح کرد:در آینده نزدیک کلنگ پروژه ی کتاب خانه مرکزی رفسنجان با نگاه متفاوت و زیر ساخت های مدرن زده خواهد شد و امیداریم در مدت سه سال به بهره برداری برسد که در اختیار علاقه مندان قرار گیرد‌. راه اندازی ده آمفی تئاتر روباز در ۱۰ نقطه روستاهای رفسنجان در دست اقدام است که در ماه گذشته آمفی تئاتر رو باز روستای قائمیه به بهره داری رسید .

وی با توجه به اینکه در طول هفته ۱۱نشست صمیمی با محوریت ادبیات در شهرستان تشکیل میشود تاکید کرد:سعی کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزشگاه های هنری آزادی کلاس ها را برگزار کنند .با انجام واکسیناسیون افراد جامعه و گذراندن پیک پنجم امیدواریم انجمن های هنری فعالیت خود را دوباره آغاز کنند .

محمد آبادی عنوان کرد:در تلاش هستیم که مستند منصور ، منصور پورمیرزایی نایب قهرمان وزنه‌برداری در پارالمپیک توکیو توسط یک تیم بومی ساخته شود.

واکسیناسیون ۲۸۲نفر از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان 

وی در زمینه واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان افزود:باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان قبل از واکسیناسیون همگانی ۱۴۵ نفر از اصحاب رسانه و۱۳۷ نفر از مدیران و مربیان آموزشگاه های آزادی هنری واکسیناسیون شدند.

ایمان محمد آبادی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان رفسنجان ۱۴۳ نفر از هنرمندان هنر کارت دریافت کردند و تا کنون به هر هنرمند سه میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه شده است عنوان کرد:با اقدامات انجام شده در کمیته اقتصاد مقاومتی شهرستان به ۴۰ نفر از هنرمندان شهرستان تسهیلات چهار درصد بانک رسالت ارائه شده است .

وی عنوان کرد:پلاتو یلدا شهرستان به همکاری شهرداری ،شورای اسلامی شهر رفسنجان خانواده آبشاهی از خیران فرهنگی هنری شهرستان با ظرفیت ۱۱۶ نفر با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که امیداریم یک زیر ساخت مدرن به فضای فرهنگی شهرستان افزوده شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان اظهار کرد:از سال ۱۳۹۵تا کنون ۴۶تئاتر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان مجوز دریافت کرده اند که هر کدام حد اقل ۱۰ شب اجرا داشتند که قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه ۶۰۰ شب گروه های تئاتر شهرستان اجرا داشتند .

وی در اخر گفت:جشنواره تئاتر مبتنی بر ادبیات ملی  با فرهنگ ایرانی و اسلامی در شش استان به مرکزیت رفسنجان برگزار خواهد شد که امیداریم در سال های آینده در ابعاد ملی و بین المللی برگزار شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.