منو

با حمايت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان؛ اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در رفسنجان برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا، شامگاه جمعه 23مهرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

۲۴ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، دکتر محمدباقر آقاعلیخانی معاون اسبق وزیر صمت، دکتر فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان، مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان، رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان و روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولان و تعدادي از نخبگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره حضور داشتند.

مسئولیت‌ها را به جوانان نخبه بسپاريم

معاون اسبق وزیر صمت در این مراسم با اشاره به توسعه مباحث تکنولوژی در دنیا، گفت: ژنرال جامعه امروز همین جواناني هستند که بر مباحث هوش مصنوعی، کارهای شبیه‌سازی و فناوری اطلاعات مسلطند و تلفیق این سه حوزه در جهان جهش ایجاد می‌کند.
دکتر محمدباقر آقاعلیخانی افزود: امروز جامعه نیازمند به پوست‌اندازی جدی است و باید فضا را به نسل بعدی واگذار کنیم. اگر مسئولیت‌ها را به جوانان نخبه بسپاريم جامعه را به سمت پیشرفت سوق داده‌ایم.

نوآوری در کسب‌وکار، نیاز امروز است

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: نوآوری در کسب‌وکار نیاز جامعه امروز است و رويدادها و جشنواره‌های مرتبط با نوآوری و کسب‌وکار ضرورت دارد که برگزار شود.
روح‌الله ابوالهادی ضمن تاکيد بر حمايت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از نوآوری و کسب‌وکارهاي نوين، گفت: افتتاح و آغاز به‌کار امور نوآوري اين مجتمع در سال گذشته در قالب مرکز نوآوري و شتابدهي شهيد ستاري، براي برنامه‌ريزي و حمايت در همين زمينه بود و امروز نيز مشارکت ما در برگزاري جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا، در همين راستاست.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با همکاری فرمانداري رفسنجان، شورای اسلامی و شهرداری به یاری این طرح و حمایت از اجرای این جشنواره آمد و این جشنواره با قدرت به کار خود ادامه داد و به پایان رسید و خوشحالیم که توانستیم بار ديگر در راستاي انجام مسئولیت اجتماعی مجتمع، در این حوزه هم حامی تعدادی جوان خلاق، مخترع و تلاشگر باشیم.

ساختنِ فرصت از تهديد کرونا

فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم گفت: 48درصد جمعیت شهرستان رفسنجان روستانشین هستند اما افتخارات بسیاری در امر کشاورزی، صنعتی و علمی داریم و بسیاری از افراد شاید سختي‌هاي زيادي را برای علم‌آموزی تحمل کردند اما امروز نام‌آورانی هستند که به‌عنوان خدمت‌گزار در سراسر کشور مشغول به فعالیت‌اند.
دکتر مجید فصیحی هرندی افزود: خوشحالیم از پشتیبانی‌های موثر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شورای دوره پنجم و ششم و شهردار سابق و فعلی رفسنجان از اين جشنواره، و حضور پروفسور حسن‌شاهی از دانشمندان ارزشمند ایران که در رفسنجان زندگی می‌کنند و جانباز دوران دفاع مقدس هستند، که همه در این زمینه تلاش کردند.
فرماندار رفسنجان در پایان گفت: می‌ستاییم کسانی را که از پدیده نوظهور کرونا که يک تهدید است و جان همه را در خطر انداخته، یک فرصت ساختند و فرصت نوآوری در جهت مقابله با این بیماری را فراهم کردند.

مجموعه‌اي کامل برای اهل علم و فرهنگ

شهردار رفسنجان نیز در این مراسم گفت: برای جوانان، مجموعه بسیار بزرگ و کاملی را در دست اقدام داریم که مطالعات آن آغاز شده و زیرساخت‌هايش در حال آماده‌سازي است.
مجید کهنوجی افزود: یکی از مباحث این مجموعه، کتابخانه الکترونیک است که همه امکانات آن فراهم است و افراد می‌توانند در این مکان حتي به مدت يک‌ماه مستقر شوند و از امکانات آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حوزه پسته هم برای این‌که جشنواره‌های کاملی داشته باشیم جایگاه‌هایي مثل سالن و آمفی‌تئاتر در این مجموعه دیده شده تا رويدادهاي این‌چنینی در این مجموعه اجرا شود.

ارسال 108 طرح به جشنواره

رئيس ستاد جشنواره نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در مراسم اختتاميه گفت: تعداد 230نفر در جشنواره نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا ثبت‌نام کردند که تعداد 108طرح به این جشنواره ارسال و تعداد 153 طرح نیز ثبت شده بود که از مجموع 108 طرح ارسالی، تعداد 97 طرح در مرحله اول و 70 طرح در مرحله دوم داوری شد و 30 طرح شایسته تقدیر شناخته شد.
حمید خالقی‌نژاد با بیان این‌که این جشنواره در 10محور و با تنوع زیاد برگزار شد، گفت: براي بررسي طرح‌ها از 20 داور استفاده کردیم که در حوزه‌های مختلف تخصص داشتند.
وي عنوان کرد: 6 طرح برتر در این جشنواره مورد حمایت اولیه قرار گرفته‌اند و خوشحالیم که این نکته، اين جشنواره را از جشنواره‌های دیگر متمایز می‌کند و امیدواریم این طرح‌ها در مرحله نهایی تجاری‌سازی شوند.

رونمايي يک محصول استراتژيک

در اين مراسم همچنين، محصول «دي‌اتيل پري‌کربنات» که محصولي استراتژيک در تحقيقات پزشکي و توليد واکسن به‌شمار مي‌رود و در پروژه‌هاي تحقيقاتي در کشاورزي و صنعت کاربرد وسيعي دارد، رونمايي شد. اين محصول که در انحصار چند کشور خارجي بوده، توسط محققان رفسنجاني بومي‌سازي شده و به‌زودي تجاري‌سازي مي‌شود تا از خروج ارز از کشور جلوگيري شود.
گفتني است، در پایان این مراسم از طرح‌های برگزیده تقدیر شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.