منو

استاندار کرمان از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به برنامه سازگاری با کم آبی انتقاد کرد

استاندار کرمان با اشاره بی‌توجهی برخی مدیران استان کرمان نسبت به برنامه سازگاری با کم آبی گفت: مدیری که با این برنامه جلو نرود به دستگاه قضایی معرفی می‌کنم.

۱۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، علی زینی‌وند صبح امروز در جلسه سازگاری با کم آبی استان کرمان با بیان اینکه صنایع استان صرفه‌جویی خوبی در مصرف آب داشتند اظهار داشت: از آب مصرفی هم با بازگرداندن آن به چرخه صنعت مصرف مجدد داشتند.

وی با انتقاد از عدم حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان در جلسه سازگاری با کم آبی گفت: مدیری که مصوبات جلسه را پیگیری و اجرا نکند به جرم ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه آقایان می‌گویند ما اعتقادی نداریم ادامه داد: مدیری که با برنامه سازگاری با کم آبی جلو نرود شخصاً و با امضای خودم به دستگاه قضایی معرفی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب در استان یک مشکل بزرگ است و باید راهکارهای صرفه‌جویی و سازگاری با کم آبی را با جدیت پیگیری کنیم افزود: حقایق را باید به مردم گفت؛ چرا کشاورزان را تحریک می‌کنید که برنامه را اجرا نکنند؟

زینی‌وند با بیان اینکه استان کرمان با خطر فرونشست زمین روبه‌رو است و این گونه مصرف آب در کشاورزی خطرناک است ادامه داد: به مردم نباید گزارش دروغ بدهیم و باید کشاورزی با دانش روز و مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کشاورزی به این شیوه سنتی جواب می‌داد چرا روزبه‌روز زمین‌های پسته در استان خشک و بایر می‌شود گفت: واقعیت را می‌بینید و بعد به برنامه هم اعتقاد ندارید به مردم واقعیت استان را بگویید.

استاندار کرمان با بیان اینکه برنامه سازگاری با کم آبی یک برنامه ملی است و استان تعهد دارد که در دو فاز صرفه‌جویی لازم را انجام دهد افزود: هیچ کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست چرا که مشکلات کم آبی در استان تبعات امنیتی و اجتماعی خواهد داشت و نباید از آن غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه در مسدود کردن چاه‌ها باید شرایط اجتماعی هر منطقه را در نظر گرفت و نباید زندگی مردم را که معیشت آنها از این چاه آب است فلج کرد ادامه داد: رسانه‌ها نیز باید همکاری کنند و مردم را اقناع‌سازی کرد که سازگاری با کم آبی به یک فرهنگ تبدیل شود.

زینی‌وند با بیان اینکه آب منطقه‌ای به‌عنوان دبیر جلسات سازگاری با کم آبی باید گزارش اجرایی شدن برنامه‌ها را بدهد و پیگیر باشد گفت: سازگاری با کم آبی یک موضوع امنیتی بوده و دل بخواهی نیست که یک مدیر انجام بدهد و یکی ندهد؛ اگر مطابق برنامه جلو نرویم آینده آن، تخلیه شهر و با مشکلات امنیتی و اجتماعی است.

گزارشی از وضعیت صرفه‌جویی دستگاه‌های استان کرمان در حوزه سازگاری با کم آبی نیست

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه با تبریک بارش نخستین باران الهی در استان کرمان در سال جاری اظهار داشت: با کسری شدید مخازن آب در کشور روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه باید با شرایط اقلیمی کشور در بهره‌برداری از منابع آبی فعالیت کنیم گفت: سازگاری با کم‌آبی بسیار اهمیت دارد تا با منابع موجود از آب بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه صرفه‌جویی هزار و 980 متر مکعب آب در دو فاز هدف سازگاری با کم آبی بود افزود: مقرر شد در فاز اول هزار و 30 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی انجام شود.

وی عنوان کرد: 723 میلیون متر مکعب توسط جهاد کشاورزی، 230 میلیون متر مکعب از طریق بستن چاه‌های غیرمجاز و 42 میلیون متر مکعب توسط شرکت آبفا و با تعویض سیستم فرسوده آبرسانی باید انجام می‌شد.

رشیدی با بیان اینکه گزارشی از وضعیت موجود نیست که تا چه میزان صرفه‌جویی در این زمینه انجام شده است گفت: دستگاه‌ها باید هر چه سریع تر این گزارش را ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه با صرفه‌جویی در فاز اول آبخوان‌ها تثبیت می‌شود و در فاز دوم باید این آبخوان‌ها را احیا کنیم افزود: طی این سال‌ها هزار و 20 چاه غیرمجاز آب در استان مسدود شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.