منو

آیین اختتامیه جشنواره ایده های خلاقانه دانش اموزی برگزارشد

آیین اختتامیه جشنواره ایده های خلاقانه دانش اموزی امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج)برگزار شد.

۲۱ آبان ۱۴۰۰

ارسال 225 ایده به جشنواره ایده های خلاقانه دانش اموزی

به گزارش ایستار، صبح امروز جندقی مدیر مرکز نوآوری و کسب و کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاقانه دانش آموزی در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: در گام اول در مدت ۳۵روز ۲۲۵ ایده در جشنواره ثبت شد که از این تعداد ایده ۴۴ ایده توسط داوران انتخاب شدند و در نهایت داوران جشنواره پس از برگزاری کلاس های آموزشی ایده های برتر انتخاب کردند.

وی افزود:از ۲۲۵ ایده خلاقانه دانش آموزی ؛ ۱۷۵ ایده از شهرستان رفسنجان ،۱۲ ایده از شهرستان انار،۱۸ایده از شهر کرمان، ۱۰ایده از کوهبنان و ۳ایده از خارج از استان بودند.

موفقیت جامعه ایران در گرو تربیت نیروی خلاق است  

اسفندیار پور مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی استان کرمان در ادامه  آیین اختتامیه اذعان کرد:برای دستیابی فرزندانمان به موفقیت و رفاه در آینده باید کشور ایران از نظر دانش و فناوری در جایگاه خوب و ویژه ای قرار گیرد که این جایگاه توسط نیروهای انسانی کار آمد تحقق میابد.

اسفندیار پور افزود:نیروی انسانی کارآمد نیروی دانا،ماهر،مومن،خلاق،پرسشگروحقیقت جو در زندگی خود و دیگران است .

وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا نزدیک به پنج دهه است که در حوزه تربیت نیروی پژهشگر فعالیت میکند، بیان کرد:در کشور ایران نزدیک به دو دهه است که در این حوزه فعالیت هایی انجام شده است که امروز اثراث آن را در این رویداد مشاهده میکنیم .

مسئول پژوهش سراهای استان کرمان اظهار کرد:در سراسر کشور با الگو برداری از استان کرمان پژوهش سراهای دانش آموزی (مرکز مستقل از مدرسه)تاسیس شدند که هدف اصلی پژوهش سراهای دانش آموزی تربیت نیروی خلاق با توانایی حل مسئله است .

وی با توجه به اینکه پژوهش سرا های دانش آموزی با چالش های بسیاری از جمله؛کمبود منابع مالی مواجه هستند،عنوان کرد: همکاران ما در پژوهش سرا های سطح استان سعی کردند با وجود این مشکلات دانش آموزان مفید تربیت کنند که آینده کشور تضمین شود.

در آخر گفت : در هفت سال اخیر دانش آموزان پژوهش سراهای استان کرمان رتبه های اول تا سوم جشنواره جوان خارزمی کشوری را کسب کردند و به زیبایی درخشیدند.

در پایان آیین اختتامیه از برگزیدگان نخستین جشنواره ایده های خلاقانه دانش آموزی امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تجلیل شد.

علی کرمی با ایده بخار پاک کن شیشه اتومبیل از رفسنجان رتبه اول ، سارا امیرحسینی با ایده پنیر گیاهی از نوق رتبه دوم ،سبحان صباغ جعفری با ایده ربات دیوار نویس از رفسنجان رتبه سوم ، ابوالفضل پور طالبی با ایده دستگاه ضد عفونی از رفسنجان رتبه چهارم و پریا خادمی و فاطمه غلامرضایی با ایده سیستم مسیر یاب آب کشاورزی از انار رتبه پنجم را به دست آوردند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.