منو

بهره برداری از مخزن 15 هزار مترمکعبي شهر رفسنجان تا پايان سال

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان از اخذ مجوز حفر چهار حلقه چاه جديد خبر داد و گفت: مخزن 15 هزار مترمکعبي شهر رفسنجان تا پايان سال به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این مخزن، مشکل آب شرب شهر رفسنجان براي سال آينده تا حدودي رفع مي شود.

۲۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، مهندس حسين چرخ انداز در خصوص آخرين وضعيت آب شرب شهرستان رفسنجان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در حال حاضر دارای ۱۳۵ هزار و 500 اشتراک مي باشد که از اين تعداد، ۹۹۸۰۰ اشتراک در حوزه شهري و 35 هزار و ۷۰۰ اشتراک در حوزه روستايي است.

وي با بيان اينکه منابع آب شهرستان رفسنجان فقط از طريق چاهها تامين مي شود، افزود: در مجموع 72 حلقه چاه تامین آب شرب در سطح شهرستان رفسنجان وجود دارد.

وي ادامه داد: 2782 کيلومتر شبکه توزيع آب در شهرستان وجود دارد که از اين مقدار 1676 کيلومتر شبکه شهری و 1200 کيلومتر شبکه روستايي و حدود 1000 کيلومتر خط انتقال در شهرستان وجود دارد.

به گفته وي با توجه به پراکندگي که در روستاها وجود دارد بسياري از شبکه هاي روستايي شهرستان دچار فرسودگي هستند که جذب اعتبارات براي بازسازي شبکه هاي فرسوده روستايي دنبال مي شود.

حفر چهار حلقه چاه جديد براي رفع تنش آبي مديرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان از اخذ مجوز حفر چهار حلقه چاه جديد خبر داد و تصريح کرد: با توجه به خشکسالي هاي پي در پي، کاهش ميزان بارندگي و کاهش آبدهی چاهها و از طرفی افزایش مصرف، اخيراً مجوز 4 حلقه چاه جدید را برای تامین 100 لیتر برثانیه برای شهر رفسنجان اخذ کرديم که امیدواریم این چاهها تا ‍پایان اردیبهشت سال 1401 حفر و وارد مدار بهره برداری شوند تا انشاا… در سال آینده دچار کمبود و تنش آبی نشویم.

وی تاکید کرد: حفر چاههای جدید توسط شرکت آب و فاضلاب با توجه به مجوزي است که از آب منطقه اي اخذ مي کنيم ضمن آنکه فاصله بين چاهها را رعايت مي کنيم، باید تاکید کنم حفر اين چاهها هيچگونه ضرر و زياني براي چاه های با فاصله رعایت شده ندارد.

چرخ انداز يادآور شد: در سال جاري شرکت آب و فاضلاب با همکاری قرارگاه آبادانی وپ‍یشرفت و سازندگی سپاه، بخشداری و دهیاری ها ،40 کیلومتر شبکه فرسوده روستايي را در 27 روستاي شهرستان رفسنجان بازسازي و اصلاح کرد.
و از همین محل اصلاح و بازسازي 85 کيلومتر ديگر از شبکه فرسوده روستايي رفسنجان در دستور کار قرار دارد.

وي با بيان اينکه اصلاح و بازسازي 85 کيلومتر ديگر از شبکه فرسوده روستايي رفسنجان را با همکاري قرارگاه آبادانی، پيشرفت و سازندگي سپاه ،بخشداری و دهیاری ها در برنامه داريم، گفت: لوله ها را از طریق قرارگاه در اختيار دهياران روستاها قرار مي گیرد تا در روستاها کانال را حفر کرده و آب و فاضلاب نسبت به اتصال و تعويض لوله ها و اصلاح شبکه اقدام کند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با بيان اينکه تعويض شبکه فرسوده آب در 32 روستاي رفسنجان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: روستاهاي چاروک، رکن آباد، جواديه الهيه، احمدآباد فلاح، مهدي آباد نوق، ناصريه، جهان آباد، شمس آباد، محمدآباد ميثم، عبدل آباد، دره رنج، دقوق آباد، روامهران، شريف آباد کشکوئيه، احمدآباد هرندي، بهجت آباد، شجاع آباد، کبوترخان، ارجاسب، گلوسالار، ولي آباد دوازده امام، قوام آباد، حسين آباد شفیعی، قائميه نوق، تاج آباد، نیمجردوئيه، مفت آباد، دره در، تاج آباد، لاهيجان، حاجي آباد کبوترخان، احمدآبادرضوي در دست بازسازي و اصلاح شبکه هاي فرسوده آب قرار دارند.

وي ابراز اميدواري کرد که شبکه آب اين 32 روستا با همکاري سپاه پاسداران و دهیاران تا پايان سال اصلاح شده و تنش آبي اين روستاها برطرف شود.

چرخ انداز همچنين گفت: قرارگاه سازندگي پيشرفت و سازندگي سپاه قول مساعد داده که پس از بازسازي شبکه اين 32 روستا، فاز سوم اصلاح و بازسازي شبکه را در سایر روستاهاي شهرستان اجرا کند.

وي روستاهايي که تاکنون در آنها شبکه هاي آب روستايي بازسازي و اصلاح شده را شامل روستاهاي کاخ، رئيس آباد، گلوسالار، مهدي آبادده پناه، خنامان، رودين، رودين راويز، جعفرآباد، سعادت آباد، رضا آباد، فرخ آباد، مفت آباد، حسين آباد شفيعي، ابراهيم آباد حاجي، اکبرآباد برخوردار، لطف آباد شور، عباس آباد حاجي، ملک آباد، دهنو، همت آباد، سجاديه، فخرآباد، لاهيجان، محي آباد، قوام آباداحمدآبادرضوي، حسن آباد و نوش آباد و هرمزآباد اعلام کرد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب رفسنجان نيز در حدود 50 کيلومتر از شبکه هاي داخل شهر را نیز بازسازي کرده و در بخش روستايي نيز در حال انجام است که اميدواريم با انجام اين اقدامات و جلوگيري از هدررفت آب، روستاهاي داراي تنش آبي در سال آينده کمترين مشکل را داشته باشند.

چرخ انداز با اشاره به تجمیع شبکه های آب منطقه نوقات به صورت مجتمع آب آشامیدنی، از برنامه ريزي برای تجمیع همه شبکه های آبرسانی به صورت مجتمع آبرسانی خبر داد و گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها برنامه ی تکمیل مجتمع های روستایی را در دستور کار داریم .

وی در این زمینه افزود: برای مجتمع آبرسانی نوقات مشاور، مطالعات خود را انجام داده و با همکاري شرکت آب و فاضلاب استان اعتباري از محل محروميت زدايي در اختيار قرارگاه پيشرفت و سازندگي سپاه قرار گرفته و قرار است اين قرارگاه شبکه فرسوده اين روستاها را بازسازي کند و خط انتقال 400 اين مجتمع آبرسانی را از تصفیه خانه تا جواديه الهيه فلاح بصورت مجتمع اجرايي شود.این پروژه یکی از برنامه های بلند مدت شرکت آب و فاضلاب می باشد که هدف تجمیع مجتمع ها را دنبال می نماید.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان خاطرنشان کرد: با اجرايي شدن این خط انتقال تامین آب کلیه روستاهای حومه شرقی و منطقه نوق رفسنجان از تصفیه خانه رفسنجان صورت می گیرد و در همین خصوص نماینده محترم و فرماندار محترم پیگیری لازم جهت اخذ تخصیص از آب خلیج فارس می باشند. برای پروژه مذکور احداث 7000 مترمکعب مخزن ذخیره در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی احداث 3000 متر مکعب از آن تا پایان سال آغاز می گردد.

چرخ انداز به تصفیه خانه شهر رفسنجان نیز اشاره و اظهار کرد: تصفيه خانه شهر رفسنجان نيز با همت شرکت ملي صنايع مس ايران و با پيگيري فرمانداري و نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس، در حال ساخت است. این پروژه پيشرفت فيزيکي خوبي دارد و تا ابتداي سال 1402 وارد مدار بهره برداري مي شود که مي تواند روزانه تا 80000مترمکعب آب(930 لیتر بر ثانیه) را تصفيه کند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در بخش پایانی سخنان خود با دعوت از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب، گفت: مردم از نصب مستقيم پمپ بر روي شبکه خودداري کنند و انشعابات غيرمجاز را به شرکت آب و فاضلاب اعلام نمایند تا نسبت به جمع آوري آنها اقدام کنيم.

وی همچنین گفت: شهروندان هدررفت آب را به سامانه 122 گزارش دهند تا نسبت به رفع آن اقدام شود، دست ياري به سوي تمام مردم عزيز داريم تا پيک تابستان 1401 را با همکاري و همت مردم با کمترين تنش پشت سر بگذاريم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.