منو

رنجبر کریمی :پژوهشگران برای رسیدن به جایگاه اصلی علمی ایران در دنیا مجاهدانه گام بردارند

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان گفت :کشور ایران فرسنگ ها بخاطر عقب افتادگی های دوران گذشته از جایگاه اصلی علمی اش در دنیا فاصله دارد  که در این راستا باید پژوهشگران مجاهدانه گام بردارند.

۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که امروزه در فضای مجازی نسبت جامعه علمی وارد میشود این است که مقاله ها و پژوهش ها چه نقشی در گره گشایی مشکلات جامعه ایفا کرده اند؟

وی افزود: هر نقد و انتقاد یک نهیب برای صاحبان حرفای بی عمل است و اگر نقدی وجود نداشته باشد یعنی آن شخص در مسیر درست قرار ندارد اما اگر نقدی که از دایره سازندگی خارج شود جنبه تمسخر پیدا میکند و حاصل آن کاشتن بذر نا امیدی در دل افراد جامعه است .

رنجبر کریمی عنوان کرد:در دهه نود وزارت علوم وارد گفتمان فناوری شد که علم به ثروت و ایده به پدیده تبدیل شود که مشکلات جامعه مرتفع شوند و به جد میگویم که دانشگاه ها و دانشگاهیان در این زمینه موفق بوده اند که حاصل رویکرد پژوهشگران ۴هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی ۴۵هزار نفر، ۱۶ هزار واحد فن آور ، ثبت ۷۰ هزار سند علمی در دنیا  در سال ۲۰۲۱به نام جمهوری اسلامی و کسب مقام اول علمی در منطقه است .

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان با اشاره به اینکه در کشوری که تولید مقاله و پژوهش به حد اشباح نرسیده باشد فناوری رخ نمیدهد ، تاکید کرد: سه نفر از پژوهشگران دانشگاه ولی عصر (عج) جز دانشمندان پر استناد دنیا هستند که جزء یک درصد برترین‌ها معرفی شدند.  البته کشور ایران فرسنگ ها بخاطر عقب افتادگی های دوران گذشته از جایگاه اصلی علمی اش در دنیا فاصله دارد  که در این راستا باید پژوهشگران مجاهدانه گام بردارند.

وی در آخر گفت: به تازگی تفاهم نامه  اجرا ۹ طرح تحقیقاتی توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و  دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان انتقاد شده است که با تقویت اینگونه تفاهم نامه ها اتفاقات خوبی در حوزه فناوری رخ خواهد داد.

در این آیین از پژوشگران برتر شرکت های دانش بنیان دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان تجلیل شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.