منو

پیشرفت 12درصدی پروژه تصفیه خانه آب شرب رفسنجان

حسین تقی‌زاده مجری طرح احداث پروژ تصفیه خانه آب شرب شهرستان رفسنجان گفت:عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه در خردادماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز شده که پیشرفت کلی واقعی پروژه تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، حدود ۱۲درصد است و انتظار می‌رود تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ عملیات پیش‌راه‌اندازی پروژه آغاز شود.

۱۲ دی ۱۴۰۰

 

به گزارش ایستار ،صبح امروز فرماندار رفسنجان به همراه دیگر  اعضای شورای تامین شهرستان از سیستم تله متری شرکت آب و فاضلاب رفسنجان و روند ساخت تصفیه خانه آب شرب شهرستان بازدید کردند.

چرخ انداز رییس شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در ابتدای بازدید اعضای شورای تامین شهرستان در زمینه سیستم تله متری بیان کرد: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر رفسنجان طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای بر جریان تولید، انتقال و توزیع آب و همچنین مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی ، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در روند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.

چرخ انداز گفت : مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین ، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.

حسین تقی‌زاده مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه‌خانه رفسنجان در حاشیه بازدید از روند ساخت تصفیه خانه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ شرکت شیمبار برپایه مناقصه، به‌عنوان پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه در خردادماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز شده است.

وی در بیان توضیحات ساخت این تصفیه خانه افزود: مخزن آب خام با ظرفیت ۲۰۰۰۰ مترمکعب جهت ذخیره‌سازی آب مورد نیاز خط تصفیه و همچنین جهت اضافه کردن گاز کلر و یا ازن به آب، مجموعه تاسیساتی ژنراتور گاز ازن، ساختمان آماده‌سازی مواد شیمیایی، مجموعه سازه‌ای لخته‌سازی و ته‌نشست مواد شیمیایی موجود در آب، سازه فیلتر سریع ماسه‌ای- کربنی به‌منظور پاک‌سازی نهایی آب، ایستگاه کلر زنی جهت میکروب‌زدایی، مخزن آب پاک و تصفیه‌شده با ظرفیت ۲۰۰۰۰ مترمکعب جهت ذخیره‌سازی و انتقال آب تصفیه‌شده به سمت شهر از مشخصات فنی این طرح است.

تقی زاده گفت: بودجه اولیه این پروژه ۱۵۸ میلیارد تومان و ۲۸۵۰۰۰ یورو به صورت ارزی است که با پیشرفت کار، به دلیل پرداخت تعدیل، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: پیشرفت کلی واقعی پروژه تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، حدود ۱۲درصد است و انتظار می‌رود تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ عملیات پیش‌راه‌اندازی پروژه آغاز شود.

مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه‌خانه رفسنجان تاکید کرد: از آنجا که میزان ارسنیک آب شرب رفسنجان بالاست علاوه بر روش شیمیایی، پیش‌بینی می‌شود، از روش تزریق گاز ازن جهت تصفیه تقریباً تمام ارسنیک و فلزات سنگین استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت نهایی تصفیه‌خانه آب رفسنجان، ۹۳۰ لیتر در ثانیه است، ضمن آنکه با روش شیمیایی و ازن‌زنی بیش از ۹۵درصد ارسنیک و فلزات سنگین آب آشامیدنی شهر حذف خواهد شد و مردم شهر می‌توانند آب آشامیدنی سالمی را مصرف کنند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.