منو

تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ توسط کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ کمیته امداد ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

۰۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، مرتضی فیروزآبادی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های کارآفرینان مددجوی کمیته امداد بم و بروات با بیان اینکه کمیته امداد در سال آینده مسئولیت بسیار سنگینی برای ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در پیش رو خواهد داشت،  بیان کرد: این امر در شرایطی است که در سال جاری کمیته امداد تعهد ۳۰۰ هزار  اشتغال در کشور را بر عهده گرفته بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه مبنا در تقسیم اعتبار به استان‌ها دو شاخص میزان مددجوی مستعد سن کار و میزان بیکاری استان است، تصریح  کرد: تلاش شده تا منابع به سمت نقاطی که بیکاری بیشتر است چرخیده شود.

وی عنوان کرد: کمیته امداد کشور از محل تبصره ۱۶ درخواست ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار را داده است که اگر در مجلس به تصویب برسد سال آینده مشکلی نخواهیم داشت؛ البته همان‌طور که که در سال جاری نیز محدودیت اعتبار زیادی در پرداخت تسهیلات به مددجویان وجود نداشته است .

فیروزآبادی درباره افزایش اعتبار تسهیلات کمیته امداد گفت: در سال آینده مشکل افزایش اعتبار برای تسهیلات به مددجویان نخواهیم داشت، زیرا باید نگاه منطقه‌ای را وارد کنیم و سیاست‌گذاری به گونه‌ای باشد که روی برخی نقاط توجه ویژه‌ای داشته باشیم، که اینگونه نیز خواهد بود.

فیروزآبادی  در بخشی از صحبت‌های خود به مشکلات مددجویان درباره ضمانت تسهیلات بانکی اشاره داشت و گفت: ضمانت به دو مسیر قابل انجام است که به‌صورت موازی در حال پیگیری هستیم، به‌طوری که یک مسیر در سطح کشوری باید طی شود زیرا رفتار بانک‌ها  در بخش بسیار محافظه‌کارانه است.

وی ادامه داد :بانک‌ها می‌توانند با توجه به تکنولوژی‌ها و اطلاعات جدید برخورد آسان‌تری داشته باشند اما متاسفانه این گونه نیست.

فیروزآبادی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور برای دریافت یک وام ۱۰۰ میلیونی سه ضامن کارمند با سابقه کار زیر۲۵ سال نیاز است، که رفتار سختگیرانه بانک‌ها را نشان می‌دهد، افزود: خوشبختانه برخی از بانک‌ها بحث ضمانت را تسهیل کرده‌اند و با یک ضامن تسهیلات می‌پردازند که این امر اما فراگیر نیست که بیشتر به کشور و نظام بانکی ارتباط دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: در برخی از شرایط کمیته امداد ضامن تسهیلات مددجویان می‌شود.برای زنان سرپرست خانوار محدودیت تسهیلات وجود ندارد و کمیته امداد برای زنانی که مستمری‌بگیر و سرپرست خانوار هستند به‌عنوان ضامن ورود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در خصوص ضمانت مددجویان می‌توانیم نهادهایی داشته باشیم تا ضمانت این افراد را در بانک‌ها برعهده بگیرند که این موضوع در کمیته امداد از سال‌های قبل شکل گرفته بود.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: همچنین  در خصوص ضمانت مددجویان می‌توانیم نهادهایی داشته باشیم تا ضمانت این افراد را در بانک‌ها برعهده بگیرند که این موضوع در کمیته امداد از سال‌های قبل شکل گرفته بود و طبق ظرفیتی که دارد عمل می‌کند.

وی اظهار داشت: زمانی که کمیته امداد ضامن مددجوی خود شود دغدغه بانک‌ها نیز رفع خواهد شد و کار به‌صورت رسمی ثبت و درخواست به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

این مسئول گفت: محور فعالیت مجموعه کمیته امداد مشاغل خُرد و خانگی است که در مشاغل خُرد رویکردی از سال‌های قبل با محوریت یک نفر کارآفرین حرفه‌ای که راهبر نام دارد کار با کیفیت بهتر ارائه شود تا مشاغل خُرد در کنار یکدیگر قرار گیرند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.