منو

چه خبر از مناطق سیل‌زده ریگان؟/ جهادگران بسیجی در حال تحقق وعده‌های سپاه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دی ماه امسال به صورت زمینی به مدت ۶ ساعت از مناطق کوهستانی و آسیب‌دیده از سیل در شهرستان ریگان بازدید کرد و در این بازدید برای حل مشکلات مردم قول مساعد داد که اکنون این وعده‌ها توسط جهادگران بسیجی در حال انجام است.

۰۸ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، شرق کرمان و به ویژه شهرستان ریگان که در فاصله ۲۸۵ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد در سیل دی ماه امسال دچار آسیب‌های زیادی شد.

در زمان وقوع سیل، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان به طور زمینی به مدت ۶ ساعت از مناطق کوهستانی و آسیب‌دیده از سیل در این منطقه بازدید کرد.

وی در این بازدید برای حل مشکلاتی از جمله ایزوگام منازل، ساخت واحدهای مسکونی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و موارد دیگر قول مساعد داد.

به‌منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده به همراه فرمانده سپاه شهرستان ریگان راهی این مناطق شدیم، در گذر از رودخانه جاری و خروشان پاسرخ به تنگه گاوکشی و با گذر از این تنگه پر پیچ و خم به منطقه قاسم‌آباد رسیدیم، منطقه‌ای که نخل‌هایش در اثر بارندگی امسال ثمردهی آنها رونق خوبی دارد.

جهادگران در حال ساخت واحد مسکونی برای سیل‌زدگان

به روستای سرگری می‌رسیم، روستایی که منازل اهالی این روستا از سنگ و چوب و در اثر بارش رحمت الهی و شدت باران تعدادی از منازل مسکونی تخریب شدند، سپاه پاسداران آستین همت را بالا زده و کار ساخت واحدهای مسکونی این مناطق را آغاز کرده است.

خانم بی‌سرپرستی که منزلش دچار خسارت شده بود، اکنون سپاه کار ساخت واحد مسکونی‌اش را انجام می‌دهد.

محمد جرجندی یکی از اهالی روستای سرگری با تشکر از سپاه که به فکر محرومان است، می‌گوید: ما در قالب اردوی جهادی در حال ساخت واحد مسکونی برای سیل‌زدگان هستیم. یکی از بانوان روستا نیز گفت: سپاه در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم است.

قدردانی دانش‌آموز ریگانی از سپاه ثارالله برای تجهیز مدرسه این روستا 

به روستای کوهشاه ریگان رسیدیم منطقه‌ای که فرمانده سپاه ثارالله شب در کنار سیل‌زدگان تا صبح به مشکلات اهالی رسیدگی کرد، در این روستا نیز کار ایزوگام واحدهای مسکونی این منطقه توسط سپاه شهرستان در حال انجام است.

علی موسی‌زاده عضو شورای این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تمام واحدهای مسکونی این روستا در اثر بارش باران دچار آبگرفتگی شدند، عنوان کرد: به‌دلیل نبود ایزوگام از تمام منازل آب وارد خانه‌ها شد و منازل مردم دچار خسارت شدند اما به‌همت سپاه ثارالله و شهرستان کار ایزوگام این واحدها در این روستا آغاز شده است.

مریم پایداری دانش‌آموز ریگانی از سپاه ثارالله جهت تجهیز مدرسه این روستا قدردانی کرد، این مدرسه به همت سپاه ثارالله استان ساخته شد و فرمانده سپاه ثارالله استان قول تجهیز آن را داد.

تعمیر ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده در حال انجام است

سرهنگ مصطفی دهقانیان فرمانده سپاه ریگان نیز گفت: در راستای سفر سردار معروفی به مناطق سیل‌زده شهرستان ریگان تعهداتی به مناطق داده شد که این قول‌ها در منطقه در حال عملیاتی شدن است و  تعمیر ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده در حال انجام است.

وی عنوان کرد: ایزوگام، تجهیز و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده در مناطق کوهستانی در حال انجام است، تجهیز مدرسه کوهشاه با ۱۰۰ میلیون تومان از دیگر تعهداتی بود که انجام شد.

دهقانیان بیان کرد: آب آشامیدنی روستاهای همجوار مناطق سیل‌زده با لوله‌گذاری در حال انجام بوده و برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۵میلیارد ریال سپاه در مناطق سیل‌زده ریگان هزینه کرده است.

فرمانده سپاه ریگان بیان کرد: ۱۵گروه جهادی در مناطق کوهستانی در حال خدمات رسانی به سیل‌زدگان هستند و در این گروه‌های جهادی ۱۵۰ نفر از بسیجیان در حال فعالیت هستند و ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر مسکن و آبرسانی توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا است.

منبع :فارس


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.